مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس:

بیش از ۲ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه سرخس ذخیره شد

فیضی گفت: بیش از ۲ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه سرخس ذخیره شده است.

یحیی فیضی مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، در روزهای گرم سال جاری، روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز به مخزن زیرزمینی شوریجه تزریق شده است که پشتیبان مناسبی برای پایداری تولید در فصل زمستان و روزهای سرد پیش رو خواهد بود.

وی ادامه داد: ذخیره سازی گاز در سال جاری نسبت به سال گذشته با توجه به تلاش شبانه روزی کارکنان نزدیک به ۱۵ درصد رشد داشته است و بیانگر تحقق شعار سال و رشد تولید در این مجتمع گازی است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: مدت تعمیرات اساسی این شرکت نیز با برنامه ریزی مناسب و با کوشش خستگی ناپذیر کارکنان ۴۰ روز کمتر از سال گذشته و در پایان شهریورماه امسال به پایان رسید که خود باعث افزایش تولید و کاهش هزینه های مرتبط در حوزه تعمیرات شده است.

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس که با نام محلی "خانگیران" نیز شناخته می‌شود واقع در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق مشهد تولیدکننده گاز طبیعی، گوگرد، مایعات گازی و محصولات واحد تقطیر از مخازن گازی منطقه شامل سه مخزن گاز شیرین و یک مخزن گاز ترش است.

عملیات اجرایی پالایشگاه گاز خانگیران سال ۱۳۵۴ آغاز و سال ۱۳۵۷ به دلیل تقارن با پیروزی انقلاب اسلامی متوقف شد اما این پالایشگاه در نهایت، در دهه فجر سال ۱۳۶۲ آغاز به کار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.