رویترز: جمهوری آذربایجان میزبان نشست تغییرات اقلیمی سال آینده خواهد بود

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: نشست تغییرات اقلیمی بعدی در شرق اروپا برگزار شده و باکو میزبان آن خواهد بود.

کشور‌های منطقه اروپای شرقی که قرار است در سال آینده میزبان اجلاس تغییرات اقلیمی باشد، از پیشنهاد میزبانی جمهوری آذربایجان حمایت کردند.

رویترز به نقل از دو منبع آگاه می‌گوید کشور‌های عضو گروه منطقه‌ای در جلسه عصر امروز (شنبه) به طور رسمی اعلام کردند که از میزبانی باکو حمایت می‌کنند.

مختار بابایف، وزیر محیط زیست جمهوری آذربایجان نیز ضمن تایید این خبر گفت: «ما از همه کشور‌ها به خصوص گروه اروپای شرقی و همچنین امارات که میزبان نشست امسال بود، بسیار سپاس‌گزاریم». 

تصمیم در مورد اینکه چه کشوری میزبان اجلاس بعدی تغییرات اقلیم خواهد بود، امسال تا اندازه‌ای چالش برانگیز بود. روسیه اعلام کرد هیچ کشوری از اتحادیه اروپا را به عنوان میزبان نمی‌پذیرد و در صورت ارائه پیشنهاد میزبانی از سوی این کشورها، آن را وتو خواهد کرد. 

در ادامه جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز درخواست‌های میزبانی یکدیگر را وتو کردند که در نهایت ارمنستان وتوی خود را پس گرفت و باکو به عنوان میزبان نهایی معرفی شد.

شایان ذکر است که پیشنهاد باکو همپنان نیاز به تایید رسمی نزدیک به ۲۰۰ کشور حاضر در اجلاس کنونی دارد، اما نمایندگان می‌گویند این مرحله بیشتر جنبه تشریفاتی دارد. 

نشست تغییرات اقلیمی امسال که در دوبی و با شرکت بیش از ۱۱۰ هزار نماینده از کشور‌ها و سازمان‌های گوناگون صورت گرفت، بزرگ‌ترین نشستی بود که تا کنون برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار