۲۵۰ پرنده مهاجر وارد تالاب نهبندان شدند

مسئول اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: تالاب کجی این شهرستان امسال در حد پنج درصد آبگیری شده و حدود ۲۵۰ پرنده مهاجر وارد این تالاب شدند.

کوهستانی مسئول اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: این پرندگان شامل خوتکا، مرغابی سرسبز و حواصیل هستند که به صورت دسته جمعی به تالاب وارد می‌شوند.

او آبگیری تالاب و وضعیت آب و هوایی را در افزایش ورود پرندگان مهاجر تاثیرگذار دانست و افزود: ورود پرندگان معمولا با شروع سرمای هواست و امسال چون هنوز زیاد هوا سرد نشده آمار افزایش چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است.

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: مرغابی سر سبز و خودتکا از پرندگانی هستند که ماندگاری زیادی در فصل سرما دارند ولی بقیه پرندگان در رفت و آمد هستند.

کوهستانی ادامه داد: حضور پرندگان در تالاب کجی نهبندان تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد و بهترین زمان برای مشاهده آنها اواخر زمستان و اوایل بهار است.

کوهستانی عنوان کرد: فلامینگو، پرستو دریایی و کاکایی از پرندگانی هستند که زمان برگشت در تالاب دیده می‌شوند که معمولا از اواسط اسفند تا اواخر اردیبهشت زمان بازگشت پرندگان است.

وی گفت: اگر بارندگی زمستانی امسال افزایش یابد که تالاب آبگیری شود پرندگان بیشتری در این منطقه حضور خواهند داشت.

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان عنوان کرد: این تالاب با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان قرار دارد، توسط حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار