پیگرد قانونی آسیب زدن به فضای سبز در قزوین

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: هر گونه آسیب به فضای سبز در محدوده شهر قزوین پیگرد قانونی دارد.

محمد صالح صالحی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: قطع و هرس هر نوع درخت یا هر گونه آسیب به فضای سبز در محدوده و حریم شهرها؛ بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

صالحی افزود: برای قطع و هرس درختان در معابر عمومی، با درخواست مالکین و متولیان و در مواردی که درخت مورد اشاره مانع عبور و مرور طبیعی باشد و یا وجود آن برای مالکان و ساکنان مزاحمت ایجاد کرده باشد، پس از ارائه درخواست، موضوع در کمیسیون ماده ۷ مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در موارد اجرای پروژه‌های توسعه شهری در مرحله اول سعی می‌شود، حداقل آسیب و تخریب فضای سبز را داشته باشیم و در مرحله بعد در صورت فراهم بودن شرایط لازم، درخت به مکانی دیگر منتقل می‌شود.

این مقام مسئول افزود: در راستای حفاظت از فضای سبز، اعضای کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز (ماده ۷) با برگزاری جلسات مستمر و انجام تعامل و هماهنگی لازم، پرونده‌های تشکیل شده درخصوص تخریب فضای سبز، تقاضای قطع و هرس درخت را مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین، کاهش خسارت به فضای سبز را در نتیجه همکاری خوب شهروندان دانست و ضمن تشکر از مردم، از پیمانکاران و سازندگان بنا در حریم فضای سبز شهری خواست برای جلوگیری از هر گونه تخریب و صدمه به درختان که در مجاورت املاک در حال ساخت قرار دارند، از تخلیه مصالح ساختمانی در بستر درختچه‌ها و درختان که مانع رسیدن آب و بروز شرایط بحرانی می‌شود، خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.