وقتی صنایع بزرگ زرند پشت صنایع دستی شهرستان راخالی نمی کنند

رئیس میراث فرهنگی زرند ازحضور فعال زرند در نمایشگاه صنایع دستی کشوری درسیرجان خبرداد.

محمد اسلامی از مشارکت دو صنعتگر زرند در رشته‌های سفال و سرامیک و نیر تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در مجموع ۲۰۰ صنعتگر از سراسر کشور در این نمایشگاه به معرفی تولیدات و توانمندی‌های خود می‌پردازند که دو غرفه هم مربوط به شهرستان زرند است که با حمایت فرماندار زرند در نمایشگاه حاضر هستند.

وی افزود: زرندی‌ها همیشه پایه‌ ثابت حضور در نمایشگاه‌های داخل و خارج هستند و این نشان دهنده‌ پیشرفت چشمگیر شهرستان در این بخش است که بعنوان یکی از پیشتازان استان همواره از آن یاد می‌شود.

 اسلامی از ثبت تمام تعهدات اشتغال اداره میراث زرند تا پایان مردادماه خبر داد و تاکید کرد: همه ساله از سوی استان، تعهداتی برای ایجاد شغل به شهرستان‌ها ایجاد می‌شود و خوشبختانه بدلیل رونق بسیار خوب بخش صنایع‌دستی ما بسیار زودتر از پیش بینی‌ها به این مهم دست یافته ایم.

وی از وجود بیش از ۳۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی در شهرستان بعنوان فرصت بزرگی نام برد و افزود: به جز بخش صنعت و کشاورزی، خوشحالیم که سومین ستون اشتغال شهرستان را صنایع دستی و صنعت گردشگری تشکیل می‌دهد.

اسلامی از دستور فرماندار به تمام دستگاه‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی برای حمایت از تولیدات صنایع دستی هنرمندان زرندی خبر داد و گفت: هم صنایع بزرگ و هم ادارات برای خرید‌های مورد نیاز خود، ابتدا به فروشگاه‌هایی که صنایع‌دستی زرند را تولید می‌کنند می‌روند و این مسئله در رونق تولید و فروش صنایع‌دستی زرند بسیار تاثیر گزار بوده است.

رئیس میراث فرهنگی زرند اظهار کرد: این بدین معنا نیست که ما فقط منتظر جذب مشتریان از حوزه صنعت و یا ادارات باشیم بلکه هدف ما جذب مشتری از میان تمام اقشار و صنوف و در بین تمام ایرانیان است و دلیل حضور در نمایشگاه‌ها در این هدف نهفته است.

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران از ۱۵ آذرماه به میزبانی سیرجان و با حمایت مجتمع گل گهر درحال برگزاری است.

برچسب ها: صنایع دستی ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار