خراسان رضوی نیازمند واردات ماهانه ۱۰۰ میلیون دلار نهاده دامی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نیاز این استان به واردات نهاده‌های دامی در ماه حدود ۱۰۰ میلیون دلار شامل ۴۰ هزار تن سویا و ۸۰ هزار تن ذرت و جو و سایر مکمل‌ها است.

ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای تامین نیاز استان، تاکنون مکاتبات زیادی با دفتر ریاست جمهوری و وزارتخانه‌ها داشته که امیدواریم بتوانیم برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان در این عرصه گام برداریم.

او افزود: با توجه به نیاز کارخانه‌جات خوراک دام استان و رویکرد دولت در زمینه گسترش روابط تجاری با روسیه و سایر کشور‌های آسیای میانه، واردات مستقیم نهاده‌های دامی از این کشور‌ها جهت تأمین نیاز کارخانه‌جات استان مدنظر قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برخی چالش‌های موجود در راستای اجرای این پروژه ادامه داد: باید پیش از ورود بخش خصوصی به این عرصه و اقدام برای واردات مستقیم از آسیای میانه، موانع و چالش‌های پیش روی آن دیده شود تا از تحمیل ضرر و زیان به بخش خصوصی جلوگیری به عمل آید.

چمندی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش برای تفویض اختیارات به استان در حوزه سامانه بازارگاه برای حل مشکل توزیع نهاده‌های دامی خبر داد و بیان کرد: در این راستا مذاکراتی با مسئولان مربوطه در سطح ملی انجام شده و اجرای این موضوع در حال پیگیری است.

او تصریح کرد: به منظور تأمین مالی واردات نهاده‌های دامی پیشنهاد می‌شود کنسرسیومی شامل واردکنندگان و تولیدکنندگان محصولات دام و طیور در استان ایجاد شود تا بتوان از این طریق بخشی از منابع مالی برای واردات آسان‌ترین محصول را تأمین کرد، سپس می‌توان برای دریافت ارز اقدام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.