قابلیت جهانی شدن ۹۲ آسباد خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۹۲ آسباد استان قابلیت ثبت جهانی شدن را دارد.

شاهوردی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن ۳۰۸ آسباد، پایتخت آسباد‌های ایران است که از این تعداد ۹۲ آسباد قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی را دارند.

او افزود: مکاتباتی با وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتقال دفتر پایگاه ملی آسباد‌ها به خراسان جنوبی انجام شده و به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد.

شاهوردی اظهار کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای آسباد‌های استان انجام شده و آسباد‌های استان به طور ویژه دیده خواهد شد و راسته آسباد‌ها راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: مالکان در صورتی که توانایی مشارکت داشته باشند می‌توانند در کنار میراث‌فرهنگی قرار بگیرند و اگر توانایی مشارکت نداشته باشند می‌توانند آن را در اختیار میراث‌فرهنگی قرار دهند.

او تصریح کرد: فضا سازی و بازآفرینی اطراف آسباد‌ها نیز باید انجام شود و در این زمینه طرح بهسازی فضای اطراف آسباد‌ها از سوی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دست تهیه است و پس از تکمیل اختیار راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

شاهوردی گفت: با برنامه‌ریزی مدون قلعه‌های درمیان نیز مرمت می‌شوند چرا که پرونده بعدی استان برای ثبت جهانی پروند قلعه‌های تاریخی استان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.