سقوط نمرات ریاضی دانش‌آموزان آمریکا و اروپا در ارزیابی‌های بین‌المللی

یک آزمون مشهور بین‌المللی برای سنجش عملکرد درسی نشان می‌دهد نمرات دانش‌آموزان آمریکایی و اروپایی به خصوص در درس ریاضیات افت شدیدی داشته است.

بر اساس نتایج یک آزمون بین‌المللی که عملکرد دانش‌آموزان را می‌سنجد، دانش‌آموزان آمریکایی در درس ریاضی نسبت به همسالان خود در بسیاری از کشور‌های صنعتی دیگر عقب هستند.

به گزارش آکسیوس، این آزمون که «برنامه ارزیابی بین‌المللی دانش‌آموزان» یا آزمون «پیزا» نام دارد، عملکرد دانش‌آموزان کشورهای عضو «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» و شرکای آن را بررسی کرده و بیان می‌کند که نمره ریاضی دانش‌آموزان آمریکایی در سال ۲۰۲۲ نه تنها نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش یافته، بلکه در رده پایین‌ترین نمره‌های خود آمریکا در درس ریاضیات قرار گرفته است.

به گزارش واشنگتن پست، آزمون پیزا که پیش‌تر در سال نیز ۲۰۱۸ انجام شده بود، نشان داد که دانش‌آموزان آمریکایی از همسالان خود در شرق آسیا و اروپا عقب مانده‌اند. 

به طور کلی این افت درسی در سراسر کشور‌های توسعه یافته به خصوص در درس ریاضیات و خواندن گزارش شده است. کشور‌هایی نظیر آلمان، ایسلند و هلند شاهد افت ۲۵ امتیازی یا بیشتر در درس ریاضی بودند. برخی تحلیلگران افت درسی دانش‌آموزان در سال ۲۰۲۲ را «بی‌سابقه» خوانده‌اند.

نتایج نشان می‌دهد کاهش عملکرد دانش‌آموزان تا حدی به دلیل همه‌گیری کرونا و تعطیلی مدارس بوده است. ۳۱ کشور از جمله سوئیس و ژاپن نمرات ریاضی دوره قبلی خود را حفظ کرده یا بهبود دادند. ویژگی مشترک این کشور‌ها آن است که در طول شیوع کرونا، دوره تعطیلی کوتاه‌تری برای مدارس داشتند و موانع یادگیری از راه دور را رفع کردند. 

آزمون پیزا اولین بار سال ۲۰۰۰ برگزار شد و هر سه سال یکبار تکرار می‌شود، اما به دلیل همه‌گیری کرونا، امتحان سال ۲۰۲۱ با تاخیر یک ساله برگزار شد. این آزمون سال گذشته توانست ۷۰۰ هزار دانش آموز در ۱۸۰ کشور جهان را ارزیابی کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار