تفاهم‌نامه همکاری مناطق آزاد ارس و چابهار برای توسعه کریدور‌های ریلی امضا شد

تفاهم‌نامه مناطق آزاد ارس و چابهار در ۱۱ ماده به امضای مجید کیانی رییس هیات مدیره و مدیر عامل ارس و امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار رسید.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار گفت: در این تفاهم‌نامه بر روی موضوعاتی، چون همکاری در حوزه کریدور ترانزیتی شمال _ جنوب، حمایت ۲ جانبه از جریان جذب سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری مشترک، تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های ۲ جانبه، ایجاد دفاتر نمایندگی چابهار در ارس و ارس در چابهار تاکید شده است. 

رییس هیات مدیره و مدیرعامل ارس نیز اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم اراده جدی دارد که مزیت بزرگ سرزمینی و ژئوپلتیک ایران و قرارگیری کشورمان در مرکز کریدور‌های جهانی غربی _ شرقی و شمالی _ جنوبی را به صورت مطلوبی فعال سازد و مناطق آزاد هم در این چارچوب راهبردی ظرفیت‌های قابل توجهی دارند. 

مجید کیانی افزود: منطقه آزاد چابهار دارای بندر اقیانوسی است و در همسایگی کشور هند، از بزرگترین اقتصاد‌های جهانی قرار دارد و می‌تواند محور تعاملات ترانزیتی و تجاری شمالی _ جنوبی باشد و کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و کشور هند را به کشور‌های آسیای مرکزی و اوراسیا متصل کند. 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس در مرز‌های شمال‌غرب ایران، دارای نقش مکمل برای چابهار بویژه در عرصه تعاملات بین‌المللی و اوراسیاست، خاطرنشان کرد: ارس در زون نوردوز، در واقع تنها مرز زمینی ایران با اتحادیه اوراسیاست و ما می‌تواتیم با منطقه آزاد چابهار، در صورت تکمیل خط‌آهن زاهدان _چابهار یک کریدور ترانزیت ریلی کامل را از جنوب شرق ایران تا مرز‌های شمال‌غرب ایجاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار