نوسازی بیش از ۱۳ هزار واحد در بافت فرسوده در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای تحقق سیاست‌های نهضت ملی مسکن در حوزه بازآفرینی شهری از نوسازی و بهسازی ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی در محدوده بافت‌های فرسوده شهری حمایت می‌شود.

سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای تحقق برنامه نوسازی مسکن محدوده بازآفرینی شهری استان به خصوص در بافت‌های فرسوده، بسته‌های تشویقی و تخفیف ویژه در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق این برنامه ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده استان نوسازی و احداث و برای تحقق این برنامه از ظرفیت بسیج مهندسان و سرمایه‌گذاران انبوه ساز حمایت می‌شود.

حمزه لو افزود: صاحبان املاک در بافت فرسوده استان که نسبت به نوسازی مسکن اقدام کرده اند، می‌توانند تسهیلات ۵.۵ میلیارد ریالی دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن و اخذ پروانه ساختمانی، از خدمات نظام مهندسی با تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شوند و نسبت به نوسازی واحد‌های خود اقدام کنند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، برای اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری در استان مطالعات جدید بر اساس نیازسنجی محلات هدف برای افزایش محدوده بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد که این امر با حفظ کامل بافت‌های تاریخی شهری محقق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.