بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

رسالت دانشجویان در مقطع کنونی رصد دقیق نقشه‌های شوم دشمن است

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رسالت دانشجویان در مقطع کنونی را رصد دقیق نقشه‌های شوم دشمن و هوشیاری در عرصه مقابله عملی با فرهنگ غربی و جریان نفوذ در جامعه دانست.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو نوشت: ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مبدأ مبارزات ضداستکباری و ضد استبدادی جامعه دانشگاهیان ایران عزیز به شمار می‌رود و یادآوری آن در هر سال تبلور عزت خواهی، استقلال‌طلبی و حرکت آگاهانه دانشگاه و دانشجو به سمت آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است.

این بیانیه خاطرنشان کرد: شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا در زمره دانشجویانی بودند که در جریان اعتراض به دخالت‌های آمریکا و انگلیس در ۱۶ آذر ۱۳۳۲، به پا خواسته و سینه خود را آماج گلوله‌های رژیم منحوس پهلوی قرار دادند تا سند جاودانه‌ای از روح استکبارستیزی فرزندان ملت ایران در تاریخ ثبت شود.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: بی‌شک، رسالت دانشجو در این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی ایران، توجه و مداقه به نقش خود در گام دوم انقلاب اسلامی و رصد دقیق نقشه‌های شوم دشمن و بصیرت و هوشیاری در عرصه مقابله با فرهنگ غربی و تفکر لیبرالی که لحظه‌ای برای نفوذ، تحریف تاریخ و پیاده کردن برنامه‌های خود در سطح دانشگاه‌ها دریغ نمی‌کنند.

این بیانیه تصریح کرد: امروز و پس از گذشت ۷ دهه از آن تاریخ، دانشجویان مومن و انقلابی باید همچنان با درایت و هوشیاری همه‌جانبه تحت تعالیم حضرت امام خمینی (ره) و رهنمود‌های حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، راه پرافتخار شهدا بویژه شهدای دانشجو را تداوم بخشیده و دشمن شناسی و استکبارستیزی را در زمره اولویت‌های فراروی خویش قرار دهند.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره و آرمان‌های بلند شهدای والامقام دانشجو بر ضرورت بصیرت و هوشمندی جریان‌های دانشجویی نسبت به تحولات جاری در سطح بین‌المللی و بازشناسی وظایف و مسئولیت‌های خطیر خود برای نیل به ایران قوی تاکید کرد.

این بیانیه یادآور شد: در شرایطی که روند تحولات معاصر نویدبخش شکل‌گیری نظم جدید و هندسه نوین قدرت جهانی و نقش آفرینی امت اسلامی به ویژه ملت ایران در آن است، دانشگاه و دانشجو با دشمن شناسی و تحلیل دقیق مسائل، حرکت رو به جلو و نقش آفرینی در پیشروندگی و پیشرفت انقلاب، نظام و میهن اسلامی را مسئولیت خطیر و تعطیل‌ناپذیر خود بدانند و در این میدان لحظه‌ای به خود تردید راه ندهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
دانشجو باید خیلی هوشیار باشد که در تله ی دشمنان ایران نیوفتد
آخرین اخبار