در روند معاملاتی امروز ۱۵ آذر بازار سرمایه؛

۴۲۶ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۴۲۶ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد و تنها ۴۲ درصد بازار، وضعیت مثبت را شاهد بود.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز بعد از چند روز مثبت متوالی با کاهش بیش از ۵ هزار واحد در تراز ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۲۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۴۷ هزار و ۲۹۹ واحدی قرار گرفت تا روند منفی را ثبت کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: حجم معاملات امروز بازار سهام ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۶ هزار میلیارد تومانی رقم خورده است و در نهایت هم امروز ۴۲۶ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد.

غفوری اظهار کرد: امروز تنها ۴۲ درصد بازار به عبارتی ۳۱۵ نماد در بازده مثبت معاملاتی شدند صندوق‌های با درآمد ثابت امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را شاهد بودند و بیشترین میزان خروج نقدینگی را هم صنعت بانکی به خود اختصاص داد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: امروز بازار وضعیت متعادل و فاز استراحتی را تجربه کرد و برخی نماد از نظر تکنیکالی به مقاومت‌های خود نزدیک شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار