ترانزیت کالا از گمرک سرخس خراسان رضوی ۳۸۲ درصد افزایش یافت

مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: ترانزیت کالا در هشت ماهه امسال از سرخس در مرز با ترکمنستان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۸۲ درصدی داشته است.

محمد علی کیانی علی‌آباد مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در این مدت ۹۲۰ هزار و ۲۵۴ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۵۸۲ دلار از طریق جاده و ریل در مرز سرخس ترانزیت شده است.

او افزود: اقلامی همچون بنزین، گوگرد، حبوبات، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، لوازم یدکی، دارو و دیگر کالا‌ها از کشور‌های روسیه و آسیای مرکزی به کشور‌های هند، چین، پاکستان و دیگر کشور‌ها از مرز سرخس ترانزیت شده اند.

مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس ادامه داد: ۲۸ هزار و ۴۲۱ مسافر خارجی با اهداف گردشگری، زیارت و درمان طی هشت ماه سال ۱۴۰۲ از این مرز تردد داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هزار و ۲۲۵ درصد افزایش داشته است.

کیانی بیان کرد: در این مدت ۲۹۶ هزار و ۲۱۲ تن کالا به ارزش بیش از ۳۷۷ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار از طریق مرز سرخس وارد کشور شده که از نظر وزنی ۹۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

او علی‌آباد پنبه، نخ پنبه‌ای و سولفات آمونیوم را عمده کالای وارداتی از مرز سرخس با کشور ترکمنستان تصریح کرد.

مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس تاکید کرد: در بازه زمانی یاد شده ۱۹۹ هزار و ۶۵۱ تن کالا به ارزش ۴۵ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۲۰ دلار از این مرز صادر شده که از نظر وزنی ۱۱ درصد کاهش داشته، اما از نظر ارزش دلاری سه درصد افزایش یافت.

کیانی اظهار کرد: مصالح ساختمانی، پلی اتیلن، کربنات کلسیم و دیگر اقلام کالا‌های صادراتی از مرز سرخس به ترکمنستان را شامل شده است.

او افزود: همچنین درآمد مالی اداره کل گمرک شهید شوشتری سرخس در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.