اعضای حزب لیکود دیگر از نتانیاهو حمایت نمی‌کنند

به دلیل ناکارآمدی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعضای حزب لیکود خواهان تداوم نخست وزیری نتانیاهو نیستند.

بر کسی پوشیده نیست که زندگی سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پایان خط نزدیک شده است، نه فقط به دلیل کاهش محبوبیت وی از زمان آغاز جنگ یا انتقاد مخالفانش، بلکه به این دلیل که آتش جنگ به خانه او یعنی حزب لیکود کشیده شده است. 

طبق گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه، نتانیاهو اعضای حزب خود در کنست را به اولین نشست از زمان آغاز جنگ غزه دعوت کرد. در طول این گفتگو که طبق انتظار طوفانی، پر سر و صدا و به‌شدت تبلیغاتی بود، نتانیاهو تصویری دقیق از اوضاع به‌طور زنده دریافت کرد و همچنین از این فرصت برای انتقال پیام‌هایی به اعضای کنست استفاده کرد که برایش بسیار مهم بود.

مهم‌ترین پیام نتانیاهو به حزب خود، طبق گفته روزنامه اسرائیلی معاریو، این بود: "نه انتخابات، نه کودتا. من اینجا هستم تا بمانم، پس آرام باشید. " این پیام قبل از هر چیز در میان گروه موسوم به "کودتاچیان احتمالی" ابلاغ شد.

معاریو گزارش داد: امروز در لیکود، حدود ده عضو حزب و شاید بیش از ده نفر را می‌توان نام برد که در گفتگو‌های خصوصی به صراحت اعلام کردند که وقتی زمان آن برسد، آماده خواهند بود تا دست یاری برای برکناری نتانیاهو دراز کنند. سناریو‌ها از یک مکالمه به گفتگوی دیگر و از هفته‌ای به هفته دیگر تغییر می‌کند، اما بیشتر صحبت‌ها حول رای گیری در مورد براندازی دولت و ایجاد یک دولت جایگزین به ریاست یک نامزد دیگر به جز نتانیاهو می‌چرخد.

روز دوشنبه، شبکه عبری کان نیز گزارش داد: نیر برکات، وزیر اقتصاد تصمیم گرفته با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو بر سر رهبری حزب لیکود پس از جنگ مقابله کند.

براساس این گزارش، برکات به فعالان لیکود گفته است: من دیگر از نتانیاهو حمایت نخواهم کرد. ما نیاز به تغییر داریم. پس از جنگ باید به سمت مردم برویم و دوباره اعتماد کنیم. من طبق دستور کار عمل خواهم کرد.

برکات تنها وزیری از ائتلاف ۶۴ نفره نتانیاهو بود که با بودجه جنگ که هفته گذشته توسط کابینه اسرائیل تصویب شد، مخالفت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار