پخش «وقت اندیشه» از قاب شبکه یک سیما

مجموعه «وقت اندیشه» با نگاهی به تاریخ، احوال و افکار رمان نویسان غربی و نسبت آن‌ها با دنیای مدرن جمعه‌ها روی آنتن شبکه یک می‌رود.

«وقت اندیشه» برنامه‌ای گفتگو محور است که با تلفیق موشن‌ها و مستند‌هایی همچنین بخشی به نام اقتباس سینمایی با کارشناسی دکتر شهریار زرشناس نتیجه طرح تحقیقاتی پژوهشی ایشان را در غالبی تلویزیونی با مفاهیم خودآگاهی تاریخی و با تفکر دینی شرقی و انقلابی ایرانی نمایش می‌دهد.

«وقت اندیشه» به رمان و رمان نویسان مهم جهان می‌پردازد و این پژوهش تلویزیونی با رمان نویسان روسی همچون داستایوفسکی و رمان‌های «جن زدگان»، «ابله»، «تمساح»، «شب‌های روشن» آغاز شده است و در ادامه به رمان نویسان مهم فرانسوی و انگلیسی قرن ۱۹ و ۲۰ تا رمان نویسان عصر معاصر می‌پردازد.

بررسی رابطه ادبیات غرب و جریانات و تحولات غرب در این برنامه زمینه‌ای برای فهم تاریخ روشنفکری و فضای فکری در ایران و جریان نقد ادبیاتی ایجاد می‌کند.

«وقت اندیشه» با اجرای دکتر محمدرضا وحیدزاده به عنوان کارشناس مجری و تهیه کنندگی سیداحمد سید پایداری تولید گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیماست که در ۵۲ قسمت جمعه‌ها ساعت ۲۳ از شبکه یک پخش می‌شود و تکرار آن نیز دوشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ از همین شبکه روی آنتن می‌رود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.