دستغیب:

خیرین فضای اشتغال در مناطق کم‌برخوردار شیراز ایجاد می‌کنند

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز فراهم کردن فضای اشتغال در مناطق و محلات کم‌برخوردار با حمایت خیرین را بسیار مهم دانست و گفت: این مجمع آمادگی دارد؛ تا با همکاری شهرداری‌های مناطق مختلف عرصه را برای ورود خیرین و ساخت چنین مراکزی مهیا کند.

سیدعبدالرضا دستغیب در بازدید از مرکز خوداشتغالی بانوان حضرت فاطمه زهرا (ع) به اهمیت حفظ کرامت انسانی به عنوان یکی از دروس اخلاقی اسلام اشاره و بر توجه ویژه به حفظ کرامت انسانی بانوان سرزمین‌مان تاکید کرد.

او گفت: این مرکز توسط یکی از خیرین در ۲ طبقه ساخته شده که امکان اشتغال بانوان در منطقه کوشک‌میدان و مجاور آن را فراهم کرده و به نام حضرت فاطمه زهرا (ع) نامگذاری شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اشتغال، اعتماد به نفس انسان را افزایش می‌دهد؛ افتتاح چنین مراکزی را فرصتی برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار عنوان کرد تا با اعتماد به نفس بیشتر و آسودگی خاطر بتوانند از زحمات و دست‌رنج خود، مخارج زندگی‌شان را تامین کنند.

دستغیب با تاکید بر ضرورت اهدای ارزاق به نیازمندان در وضعیت اقتصادی امروز جامعه توسط خیرین نیکوکار، فراهم کردن فضای اشتغال در مناطق و محلات کم‌برخوردار با حمایت خیرین را بسیار مهمتر دانست و یادآور شد: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز آمادگی دارد؛ تا با همکاری شهرداری‌های مناطق به ویژه مناطق کم‌برخوردار عرصه را برای ورود خیرین و ساخت چنین مراکزی فراهم سازد.

شهردار منطقه پنج شیراز نیز، مرکز خوداشتغالی حضرت فاطمه زهرا (ع) را تنها مرکز خوداشتغالی بانوان سرپرست خانوار در این منطقه نام برد که از سال گذشته با حمایت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز به بهره‌برداری رسیده است.

رضا مسعودی ابراز امیدواری کرد که این مراکز در دیگر مناطق محروم نیز ایجاد شود تا بتوان بخشی از محرومیت‌های این مناطق را کاهش داد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به فعالیت ۱۰۰ بانوی سرپرست خانوار در این مرکز خوداشتغالی، این توفیق راحاصل تلاش شهرداری، شورای شهر، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز و مجموعه سپاه عنوان کرد.

افسانه خواست‌خدایی گفت: با حمایت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز مبلغ هفت میلیاردریال وام بدون بهره در اختیار این بانوان قرار گرفته است و حمایت از این بانوان و مرکز خوداشتغالی همچنان ادامه دارد.

او اضافه کرد: با نظر شورای شهر و شهرداری شیراز قرار است در دیگر مناطق ۱۱ گانه شیراز فضای کسب‌وکار و خوداشتغالی ایجاد شود تا بتوان در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار و حمایت بانوان سرپرست خانوار این مناطق گام موثری برداشت.

خواست‌خدایی درخصوص ایجاد باغات مهربانو در دیگر مناطق شیراز گفت: در باغ مهربانوی منطقه ۱۱ شیراز، علاوه بر ایجاد فضای نشاط و تفریح، فضای اشتغال‌زایی نیز فراهم شده است که نمونه دیگر این باغ در منطقه ۸ شیراز نیز ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار