اعلام آمادگی بندر خرمشهر برای برقراری سفر دریایی به بصره

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از اعلام آمادگی این مجموعه برای برقراری سفر دریایی به بصره به منظور گسترش تعاملات خبر داد.

علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست با معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق و مدیران بنادر جنوب عراق گفت : ترمینال مسافربری بندر خرمشهر از ظرفیت‌های فعال بندر خرمشهر است و ما این آمادگی را داریم تا در سریع‌ترین زمان ممکن سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره را راه‌اندازی کنیم.

او بر ضرورت انتقال علم دریایی نیز تاکید کرد و گفت : بندر خرمشهر می تواند در این زمینه نیز آموزش‌های علمی و تجربیات خود را با بنادر کشور عراق به اشتراک بگذارد.

این مسئول با اشاره به اینکه بندر خرمشهر مناسب‌ترین بندر برای صادرات به کشورهای همسایه به ویژه عراق و کویت است  گفت : این بندر سالانه ظرفیت 11 میلیون تن کالا دارد و با داشتن 230 هکتار وسعت و 21 پست اسکله از بنادر به روز و چند منظور ایران اسلامی به حساب می‌آید.

حسنین عبدالستار جبار معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق نیز در این نشست، گفت: کشورهای ایران و عراق برادر، همسایه و دوست هستند که در ابعاد مختلف از جمله فرهنگ، سیاست و اقتصاد اشتراکات فراوانی دارند و این نشست به منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و همکاری در حوزه بندری و دریایی 2 کشور است.

او از پیگیری ها برای ایجاد همکاری اقتصادی با بنادر ایران به ویژه بندر خرمشهر از طریق وزارت حمل و نقل عراق خبر داد و در رابطه با سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره، گفت: از راه‌اندازی سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره استقبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.