تصویب نخستین طرح جامع شهرک سازی در کرانه باختری در بحبوحه جنگ غزه

رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش شهرک سازی‌ها در بیت المقدس شرقی با جنبش حماس است.

گرچه رژیم صهیونیستی براساس مذاکرات اسلو در قبال به رسمیت شناختن خود از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد به توقف شهرک سازی‌ها در کرانه باختری و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین براساس مرز‌های ۱۹۶۷ شده بود، اما در نهایت با روی کار آمدن احزاب راستگرا همانند حزب لیکود در سرزمین‌های اشغالی، تمامی وعده‌های داده شده به بوته فراموشی سپرده شد. 

به گزارش الجزیره، ایر آمیم (Ir Amim) یک سازمان مردم نهاد در سرزمین‌های اشغالی که بر روی منازعه میان فلسطینیان و اسراییل در قدس اشغالی تمرکز دارد امروز (دوشنبه) اعلام کرد در بحبوحه جنگ غزه، اسراییل به دنبال گسترش شهرک سازی‌های در کرانه باختری است. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این گروه آمده است: امروز به طور شوک آوری مقامات اسراییلی از تصویب طرح قنات پایین خبر دادند. این طرح اولین طرح بزرگ جدید شهرک سازی در بیت المقدس شرقی پس از طرح شهرک سازی گیوات هاماتوس در سال ۲۰۱۲ است. 

این بیانیه می‌افزاید: این طرح پیامد‌های فاجعه باری دارد. طرح شهرک سازی جدید اسراییل در امتداد مرز جنوبی بیت المقدس شرقی گسترش می‌یابد و کرانه باختری را بیشتر از گذشته از سمت جنوب محدود می‌کند. بدین منظور زمین‌های بیشتری از فلسطینی‌ها غصب خواهد شد.

آمریکا و کشور‌های اروپایی گرچه مدعی حمایت از راهکار دو دولت هستند، اما هیچ فشاری به اسراییل به منظور پایان بخشیدن به شهرک سازی‌ها در کرانه باختری تاکنون انجام نداده اند. اکنون بیش از نیم میلیون صهیونیست در کرانه باختری زندگی می‌کنند که به طور دائمی به مواضع مردم فلسطین حمله و اقدام به آواره کردن آن‌ها می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضآجودکی
۰۷:۴۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
اسرائیل ‌شکست‌خورده‌است‌ما‌هستیم‌
آخرین اخبار