آکسیوس:

اسرائیل برای گسترش جنگ نیازمند حمایت آمریکاست

مقامات صهیونیست از نیازمندی تل‌آویو به حمایت آمریکا در گسترش جنگ در خان یونس خبر دادند.

آریل شارون، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۵ در حالی از غزه نیرو‌های خود را خارج ساخت که تاکید داشت اداره چنین منطقه پرجمعیتی هزینه سنگینی برای اسرائیل دارد. اکنون عملیات نظامی این رژیم در غزه به دلیل همین تراکم بالای نیروی انسانی دچار مشکلاتی است که بدون کمک کشور‌های خارجی ادامه دادن آن دشوار است. 

به گزارش آکسیوس، مقامات آگاه صهیونیست که نخواستند نامشان فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کردند اسرائیل برای گسترش جنگ در خان یونس نیازمند حمایت آمریکاست. 

این مقامات خاطرنشان کردند: به همین دلیل، کار برای اسرائیل به منظور مخالفت با آمریکا بسیار دشوار شده است. در حقیقت تل آویو نمی‌تواند به درخواست‌های واشنگتن نه بگوید. این درخواست‌ها شامل افزایش حجم کمک‌های امدادی و سوختی است که وارد باریکه غزه می‌شود. 

مقامات صهیونیست با اذعان به تلاش تل آویو به منظور فشار آوردن به مردم غزه برای کسب امتیاز، تاکید دارند: اجازه ورود کمک و سوخت بیشتر به غزه احتمالا برای اسرائیل یک ابزار چانه زنی بزرگ برای هرگونه مذاکره در آینده با حماس برای آزادی اسیران بیشتر خواهد بود. 

تل آویو پس از حمله غافلگیرانه حماس در هفتم اکتبر از اسارت ۲۴۰ صهیونیست به دست این گروه خبر داد. طی آتش بس موقت ۷ روزه دو طرف اقدام به تبادل اسرا کردند و اکنون اسرائیل می‌گوید ۱۳۷ اسیر صهیونیست همچنان در بند حماس هستند. 

از هفتم اکتبر تاکنون تل آویو اقدام به محاصره کامل نوار غزه کرده و می‌کوشد از ورود اقلام حیاتی به این باریکه به عنوان ابزاری برای چانه زنی در مذاکرات بهره بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار