ارمنستان: یک سرباز ارمنی بر اثر تیراندازی ارتش آذربایجان کشته شد

وزارت دفاع ارمنستان از کشته شدن یکی از سربازانش بر اثر تیراندازی ارتش جمهوری آذربایجان در نزدیکی مرز خبر داد.

وزارت دفاع ارمنستان امروز دوشنبه اعلام کرد که یکی از نظامیان این کشور بر اثر تیراندازی ارتش جمهوری آذربایجان در نزدیکی مرز کشته شده است؛ حادثه‌ای که بر تنش‌هایی که ماه‌ها بین دو کشور ادامه دارد می‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نیرو‌های مسلح آذربایجان به سمت یکی از مواضع رزمی ارامنه در باردزرونی» در جنوب غربی ارمنستان و در نزدیکی مرز نخجوان آذربایجان تیراندازی کردند که منجر به «مصدومیت مرگبار» و در نهایت فوت یکی از سربازان ارمنستان شد.

باکو تاکنون واکنشی به این بیانیه نشان نداده است.

ارمنستان بار‌ها ابراز امیدواری کرده است که تا پایان سال جاری میلادی توافقنامه صلح میان ۲ کشور امضا شود. نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در جریان مراسم افتتاحیه نشست پاییز مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا که در ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) در پایتخت ارمنستان برگزار شد، اعلام کرد: ایروان و باکو توانسته‌اند بر سر اصول اساسی تواقفنامه صلح به یک جمع‌بندی برسند.

این دو کشور دهه‌هاست که با هم اختلاف دارند. مهم‌ترین عامل اختلاف منطقه کوهستانی قره‌باغ است که در نظام بین‌المللی هم به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان شناخته شده است. نیرو‌های باکو طی حملاتی این منطقه را در ماه سپتامبر «باز پس گرفتند» و این امر باعث مهاجرت دسته‌جمعی ارامنه ساکن آن منطقه به سوی خاک ارمنستان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
اگه عمدی بوده آذربایجان باید جوابگو باشه
Germany
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
باز هم علی تف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
دوباره جنگ
آخرین اخبار