حمایت از پژوهش در برنامه هفتم مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حمایت از تحقیق و پژوهش در برنامه هفتم باید مورد توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تحقیقات و پژوهش برای توسعه و پیشرفت کشور سرنوشت ساز و مهم بوده و حمایت از این بخش باید مورد توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از تجارُب سایر کشورها در کنار اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی نقش مهمی در افزایش و بهبود تولید محصولات کشاورزی داشته و استفاده از این ظرفیت‌ها باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر توجه به آموزش در بخش کشاورزی گفت: نیاز است با ایجاد هنرستان‌ها و آموزش‌های ضمن خدمت برای کارشناسان و کشاورزان زمینه کاهش و افزایش بهره وری از آب و خاک در بخش کشاورزی فراهم شود.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: همچنین باید با انجام اقدامات ترویجی، فرهنگ سازی لازم در حوزه مصرف، از هدر رفت محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

وی آب، خاک و نیروی انسانی را از مهمترین عوامل تولید در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: ۹۰ میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و نیاز است با استفاده از روش‌های آبیاری نوین، زمینه افزایش بهره‌وری آب در این بخش فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: آفت زدایی در بخش کشاورزی از جمله عوامل مهم در افزایش تولید بخش بوده و نیاز است توجه به این مهم در حوزه تحقیقات و پژوهش در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: با توجه به تاثیر مستقیم سلامت محصولات دامی و کشاورزی در سلامت جامعه، نیاز است سرمایه گذاری و توجه به تولید محصولات سالم در حوزه دامی و کشاورزی همانند بخش سلامت انسانی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت گذاری محصولات کشاورزی باید به گونه‌ای انجام شود که انجام کشت جایگزین محصولات کشاورزی برای افزایش بهره وری در آب و خاک برای کشاورزان از صرفه اقتصادی برخوردار باشد و با اجرای این طرح نباید فعالان این بخش متضرر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی و صادرات این محصولات از جمله راهکارهای افزایش صرفه اقتصادی و جلوگیری از ضرر و زیان برای کشاورزان به شمار می‌رود.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد. استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.