مخزن گاز ۴۵۰ تاکسی در خرم آباد فرسوده است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری خرم آباد گفت: ۴۵۰ دستگاه تاکسی برای تعویض مخازن فرسوده سی ان جی( گاز مایع) در خرم آباد شناسایی و پیامک مراجعه برای مالکان این خودروها ارسال شده است.

سجاد کاظمی اظهار کرد: از عمر مخازن سی ان جی این خودروها ۱۵ سال می گذرد که پیامک مراجعه جهت ثبت درخواست تعویض و سایر مراحل رایگان طرح به مالکان این خودروها نیز ارسال شده است.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۴۰ دستگاه تاکسی در شهر خرم آباد افزود: در حال حاضر حدود یکهزار و ۸۵۰ دستگاه از این تعداد فعال هستند و به صورت روزانه به شهروندان ارائه خدمت می کنند.

کاظمی درخصوص طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، تعداد ۸۰ دستگاه تاکسی فرسوده با خودروی به روز از جمله سمند و پژو ۴۰۵، امسال نیز ۳۲ دستگاه تاکسی متقاضی جایگزینی با تاکسی های جدید سورن پلاس جایگزین و ۳۷ دستگاه اتوبوس شهری نیز بازسازی شده است.

ترمینال برون استانی خرم آباد ساماندهی شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری خرم آباد همچنین با اشاره به مشکلات پایانه (ترمینال) برون استانی شهر افزود: مردم و رانندگان در مورد ساماندهی این مجموعه انتظاراتی داشتند که در این راستا کارکنان شهرداری با کارهای کارشناسی اقدام به رفع مشکلات کردند.

کاظمی ادامه داد: به دلیل نبود کادر نگهبانی در پایانه، بسیاری از اموال این مرکز که متعلق به شهروندان خرم آبادی است به سرقت می رفت و از طرفی به پاتوقی برای معتادان تبدیل شده بود.

وی تصریح کرد: مسافربرهای شخصی غیرمجاز در این ترمینال فعالیت داشتند که این امر مشکلات فراوانی برای مسافران به وجود آورده بود چراکه اقدام به گرفتن کرایه‌های نامتعارف به خصوص در ساعات بعد از نیمه شب و حتی اخاذی از برخی مسافران کرده بودند که متاسفانه به دلیل نبودن نگهبانی و سیستم نظارتی، قابل ردیابی و پیگیری نبود.

به گفته وی مشترک بودن ورودی و خروجی تاکسی‌ و اتوبوس‌ها باعث بروز مشکلاتی برای رانندگان این خودروها شده بود و پارک کردن خودروها در فضای پایانه باعث اختلال در روند کار خدمت رسانی به مردم می‌شد که در این راستا ایستگاه نگهبانی ایجاد، ورود مسافربرهای شخصی ممنوع شد و قسمت اعظم محیط پایانه در اختیار اتوبوس‌ها قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر جابجایی مسافران فقط توسط تاکسیرانی صورت می‌گیرد که نرخنامه آن مشخص و در پایانه هم نصب شده و در صورتی که تخلفی صورت گیرد قابل رصد و قابل پیگیری است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری خرم آباد با اشاره به امکانپذیر شدن پیگیری و نظارت بر کالاهای قاچاق در این ترمینال تصریح کرد: همچنین مکانی اختصاصی برای عبور و مرور خودروهای باربری تعبیه و نسبت به گذشته فضای مطلوب تری برای مسافران و شهروندان ایجاد شده است.

منبع : ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.