بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اولویت کار شهرداران باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: شهرداران نسبت به امر بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده توجه و این امر را در اولویت کار خود قرار دهند.

جواد خدایی یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در جلسه قرارگاه نهضت ملی مسکن استان که شب گذشته با حضور هشت فرماندار شهرستان‌های کاشمر، تربت حیدریه، طرقبه و شاندیز، خواف، گلبهار، چناران، صالح آباد و ششتمد، مدیران کل ادارات و سازمان‌ها تشکیل شد، گفت: با توجه به آماده‌سازی زیرساخت سایت‌ها، امکان اجرای پی مهیا و متقاضیان باید در اسرع وقت نسبت به اجرای فونداسیون اقدام کنند.

او ضمن تشریح الگوی اجرایی، تسریع در آغاز عملیات اجرایی در شهرستان طرقبه و شاندیز، لزوم اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم شهر چناران توسط شهرداری و شورای شهر در خصوص أخذ پروانه ساختمانی مطابق بسته‌های تشویقی، لزوم اطلاع‌رسانی به مردم با مشارکت شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت تشویق مردم جهت استفاده از تسهیلات بانکی در گروه‌های خودمالک نهضت ملی مسکن و آغاز فونداسیون در تمامی سایت‌های نهضت ملی در سطح استان تا انتهای آذر ماه را خواستار شد.

استاندار خراسان رضوی با ارائه گزارش پایش شهر‌های ذکر شده در بخش‌های حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی جزئیاتت برنامه استان را تشریح کرد. شهرداران نسبت به امر بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده توجه و این امر را در اولویت کار خود قرار دهند.

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: پروانه‌های صادره در محلات هدف بازآفرینی شهری و بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده است که باید هر چه سریع‌تر در سامانه ستاد شرکت بازآفرینی ثبت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار