لزوم برگزاری جایزه ملی پژوهش‌های برتر روابط فرهنگی بین‌المللی چیست؟

نخستین جایزه ملی پژوهش‌های برتر روابط فرهنگی بین‌المللی به دبیری رضا ملکی، اسفندماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، درباره نقش داشته‌های فرهنگی کشورمان برای گسترش گفتمان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اسلام، قرآن و مدرسه اهل بیت (ع)، مجموعه گران‌بها و متراکمی از همه ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری این مفاهیم و آموزه‌ها در رشد و تعالی فرد و جامعه گفت: اسلام و قرآن، دستورالعمل‌ها و برنامه‌هایی است که سعادت انسان و جامعه را فراهم می‌کند.

ابوترابی‌فرد درباره اثرات دنیوی و اخروی این آموزه‌ها تصریح کرد: مدرسه اسلام، قرآن و اهل بیت، اول دنیا و بعد آخرت ما را تضمین می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با تاکید بر ضرورت پرداختن به معارف اسلامی و قرآنی در عرصه دیپلماسی فرهنگی افزود: پرداختن به معارف اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) در جهت ساخت جامعه، مبتنی بر عالی‌ترین مبانی فرهنگی است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جایزه ملی پژوهش‌های برتر فرهنگی بین‌المللی، با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی در عرصه بین‌الملل، بر ارتباطات بینا دینی و بینا مذهبی ما، تاثیر مثبتی می‌تواند بگذارد، ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی باید نه در سطح ملی که در جوامع بین‌المللی گسترش یابد تا شاهد تاثیرات آن به طور گسترده باشیم.

بنابر اعلام این خبر، نخستین جایزه ملی پژوهش‌های برتر روابط فرهنگی بین‌المللی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیری رضا ملکی، اسفندماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار