وجود ۳۶ محله با شدت آسیب‌پذیری بالا در کرمانشاه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : ۳۶ محله با شدت آسیب‌پذیری بالا در حوزه مسائل اجتماعی در کرمانشاه وجود دارد که ساماندهی آن هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

حمید خسروی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور و حتی بسیاری از کشور‌های دنیا وجود دارد گفت : در استان کرمانشاه آسیب‌های مختلفی با اولویت اعتیاد، حاشیه نشینی، خودکشی، طلاق و کودکان کار وجود دارد که به هم وابسته هستند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین وجود دارد عنوان کرد: ۳۶ محله حاشیه‌نشین در شهر کرمانشاه وجود دارد که ۱۳ محله با شدت آسیب‌پذیری بیشتری هستند.

خسروی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدامات مناسبی در زمینه حاشیه‌نشینی وجود دارد گفت: این اقدامات کافی نیست و مردم باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند، اما این نقش مردم در استان کرمانشاه کمرنگ است.

وی با بیان اینکه ضایعاتی اطراف شهر یکی از معضلات کلانشهر کرمانشاه است افزود: تعدادی از این ضایعاتی‌ها مجوز دارند و برخی ندارند که واحد‌های بدون مجوز باید پلمب شوند و واحد‌های مجاز نیز باید به مرور زمان و فرایندی به خارج از شهر منتقل شوند.

خسروی با اشاره به اینکه دفتر امور اجتماعی استانداری یک دستگاه ستادی و نظارتی است گفت: سه محور مسئله‌یابی، مسئولیت‌سپاری و مطالبه‌گری را در حوزه کاری خود مدنظر داریم و باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و حمایتی در راستای پیشبرد اهداف مردم استفاده شود.

وی افزود: کنترل و کاهش محلات حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیرمجاز مستلزم این است که تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، ستاد بازآفرینی شهری، بهزیستی و کمیته امداد پای کار بیایند و هم افزایی داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعیدتاها
۲۲:۳۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
با عرض سلام و خسته نباشید
در خصوص وضعیت بازار دستفروشی بوجود آمده در ضلع شمال شرقی میدان شهدا قسمت درب ورودی غسالخانه ( سرخاک) ( محوطه ای که قرار بود مصلا در آن احداث شود ) در حال حاضر تبدیل به محل اسکان متکدیان شهر و همچنین افراد معتاد که به صورت شبانه روزی در این مکان مستقر می باشند تبدیل شده که این امر باعث از بین رفتن فضای سبز و همچنین خشک شدن درختان مسیر گردیده ، حال با توجه به اینکه شهروندان از این مسیر جهت پیاده روی صبحگاهی استفاده می کردند در حال حاضر تبدیل به خرابه شده و همچنین در زیر تابلوی بیلبورد بزرگ نیز فضای سبزش کاملا ویران شده ،