دادستان شیراز خبر داد؛

رفع تصرف بیش از ۳.۵ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های قلات و نهر اعظم در شیراز

دادستان شیراز گفت: با هدف صیانت از حقوق عامه و برخورد قاطع با تصرفات غیرقانونی، بیش از ۳.۵ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های نهر اعظم و رودخانه قلات در شیراز آزادسازی شد.

سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه حاشیه رودخانه نهر اعظم در شمال غرب شیراز و قلات در حاشیه شهر شیراز مورد تعرض برخی افراد سودجو قرار داشت، اظهار کرد: با هدف صیانت از حقوق عامه و برخورد قاطع با تصرفات غیر قانونی، بیش از ۳.۵ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های نهر اعظم در شمال غرب شیراز و رودخانه قلات در حاشیه شهر شیراز آزاد سازی شد.

او ادامه داد: علاوه بر رفع تصرفات صورت گرفته در روستای گردشگری قلات، شاهد وجود انبوهی از نخاله‌های ساختمانی رها سازی در حاشیه رودخانه نهر اعظم بودیم که با اقدام مشترک مدیریت امور منابع آب شیراز و شهرداری منطقه ۱۰ شیراز ضمن پاکسازی حاشیه رودخانه صد‌ها تن نخاله‌های ساختمانی به سایت دفن زباله منتقل شد.

این مقام قضایی استان فارس با اشاره به اینکه رفع تصرف صورت گرفته نزدیک به ۴۳ هکتار از اراضی اطراف این ۲ رودخانه را در برگرفته است، گفت: سازمان‌های مسئول پیش از بروز هر گونه تعرض و تعدی به اراضی ملی، انفال و بیت المال با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهت انجام تکالیف قانونی زمینه پیشگیری از تصرفات را فراهم کنند.

بحرینی، رفع تصرفات از حریم و بستر رودخانه‌های استان و اراضی ملی را از جمله تأکیدات مستمر رئیس کل دادگستری استان در شورای حفظ حقوق بیت المال استان خواند و به متصرفان هشدار داد در صورت رفع تصرف نکردن به صورت داوطلبانه با بهره گیری از اختیارات قانونی با متخلفان و متصرفان برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.