امیر قطر خطاب به مکرون: آرامش در غزه باید برقرار شود

امیر قطر و رئیس‌جمهور فرانسه طی دیداری درخصوص مسائل مربوط به غزه و لزوم برقراری آتش‌بس گفتگو کردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، بر اهمیت ادامه تلاش‌های مشترک بین المللی برای اطمینان از بازگشت به آرامش و آتش بس دائمی در نوار غزه تاکید کرد.

براساس گزارش القدس العربی، این سخنان در جریان گفتگو‌های امیر قطر و مکرون در کاخ لوسیل قطر در شامگاه شنبه صورت گرفت که طی آن  دو کشور مطابق با قطعنامه‌های بین المللی و سازمان ملل متحد بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان، ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه و یافتن راه‌حل‌هایی که ایجاد غزه را تضمین می‌کند، تاکید کردند.

در این بیانیه دیوان امیری قطر آمده است که رهبران دو کشور درباره تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات اوضاع در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین تبادل نظر کردند. این بیانیه توضیح داد که امیر قطر به مکرون بر اهمیت ادامه تلاش‌های مشترک بین المللی برای اطمینان از بازگشت آرامش و آتش بس دائمی در نوار غزه تاکید کرد.

آتش بس موقت بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت فلسطین با میانجیگری قطر و مصر به پایان رسید و ۷ روز به طول انجامید و طی آن اسرا مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه وارد شد. 

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را در نوار غزه آغاز کرد که به گفته منابع رسمی فلسطینی و سازمان ملل، زیرساخت‌های گسترده  در غزه تخریب و ده‌ها هزار غیرنظامی که بیشتر آن‌ها کودک و زن بودند، شهید شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار