ثبت ۴۰۰ هزار مورد تخلف سرعت غیر مجاز در قزوین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت، ۴۰۰ هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز در سطح شهر قزوین ثبت شده است.

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در جلسه شورای ترافیک استان گفت: با استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت در سال جدید بیش از ۴۰۰ هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز در سطح شهر قزوین ثبت شده است.

عرشیان افزود: سرعت غیرمجاز بخش عمده‌ای از حوادث درون شهری را شامل می‌شود که با نصب دوربین‌های کنترل سرعت برای پیشگیری از حوادث اقدامات نامحسوسی در این راستا توسط معاونت ترافیک شهرداری انجام شده است.  

وی بیان کرد: با نصب ۲۶ دوربین در مناطق شهری و استفاده از سامانه‌های هوشمند از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴۰۰ هزار فقره تخلف سرعت غیرمجاز در شهر قزوین ثبت شده که از جرائم اعمال شده فقط یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به شهرداری پرداخت شده که بسیار ناچیز است و بایستی سالانه ۳۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کنترل سرعت هزینه می‌شود و لازم است با پیگیری مسئولان استان سهم واقعی خود را از جرائم دریافت کنیم.

عرشیان تصریح کرد: درست است ما تکلیف داریم تجهیزات هوشمند سازی را تامین کنیم، اما نیازمند کمک مسئولان هستیم تا از اعتبارات کشوری هم برای توسعه فعالیت‌ها اختصاص تا کار‌ها متوقف نشود.

این مسئول بیان کرد: خرید هشت دستگاه دوربین پایش در دست تهیه است و سال آینده هم ۱۰ دستگاه دوربین دیگر خریداری خواهد شد تا کنترل بهتری در تردد شهری داشته باشیم.

در ادامه این جلسه در خصوص ایمن سازی ورودی شهر محمدیه، ورودی مجتمع آفتاب سمیر گستر، ساماندهی امدادخودروها، تسهیل در ارتباط شهروندان با تلفن همراه با دستگاه‌های امدادی، ساماندهی بارنامه خودرو‌های سنگین، برخورد با بار نامتعارف تصمیماتی گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.