بانک‌ها موظف به اجرای کامل قانون وصول چک برای مشتریان هستند

مدیر نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری گفت: بانک‌ها برای اجرای قانون چک دچار اشکالاتی بودند که به صورت کامل رفع ابهام شده است.

احیایی، مدیر نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری گفت: قانون اصلاح صدور چک در سال ۹۷ که اصلاح شد به شبکه بانکی ابلاغ شد اما بعد از گذشت مدتی گزارش هايى رسید که بانک ها بخشی از قانون را در خصوص صدور چک برای وصول مبلغ چک به درستی اجرا نمی‌کنند .

وی افزود: این موضوع در خرداد امسال رفع ابهام شد. بنابراین بانک ها باید این موضوع را پیاده سازی و اجرای آن را در دستور کار شبکه بانکی قرار دهند اما گاهی لازم است متقاضی درخواست خود را دوباره مطرح کند تا غیرسیستمی بررسی شود و طبق قانون برای آنها انجام شود.

وی افزود: ما به این جمع بندی رسیدیم که این موضوع را مجدد به شبکه بانکی کشور ابلاغ کنیم و تا آنجایی که ما اطلاع داریم بنا به درخواست مشتری به طور کامل پیاده و اجرا مى شود و اگر اشکالی وجود داشته باشد ما آمادگی رسیدگی به این موضوع را داریم.

برچسب ها: قانون چک ، بانک مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
بانک‌ها تو دهه ۹۰ با دادن دسته چک‌های فله یی باعث نابودی بسیاری از افراد جامعه شدند ، بنیان خانواده ها از هم پاشاندن و ضربه مهلکی رو به اقتصاد خانواده ها وارد نمودند .و دادگاه‌های حقوقی با ترفند جریمه تاخیر و تادیه بنزین بر روی این اتش،خانمانسوز ریختند .مردم جامعه مانند زنجیر بهم وصلند ، وقتی کسی با نیت کلاهبرداری چک خرج می‌کند طرف گیرنده که علم وغیب ندارد .در حالیکه طرف گیرنده چک با حسن نیت چک کشیده است و بدهکار گردیده و تمام دارو ندارش رو از دست داده است ، الان آیا باید زندان باشد .زندان بودن او چه دردی رو حل می‌کند. متاسفانه تو جامعه ما هیچ قانون درستی وجود ندارد و براساس بیعدالتی و ظلم اداره می‌گردد.
Iran (Islamic Republic of)
قربان نیکنژاد
۰۹:۳۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
برنج فروختیم یک چک دادندچک شمشیری هست گردن قطع میکنه ووووولی چک قبول کردی یک شرکت مال تهران شماره تلفن بانک چک نمیکند مال یک شرکت دیگه ...تاسررسید چک ۴۸میلیاردتومان برگشتی داره ....خرید فروش فقط نقدی گول چک نخورید
Iran (Islamic Republic of)
امان الله جاویدنیا
۰۲:۲۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
با سلام بنده چکی دارم که ثبت نشده ولی طرفم چک دیگری را بنام من ثبت کرده و از شهرستان آریال کرده حالا این چک ثبت با سریال چک که دست من هست نمی خونه چکار کنم بانکها هم جواب نمی دن
Germany
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
به روباه گفتن دمت مگه گفت کجام درسته!!! آخه توی این مملکت کدوم کارها درسته که از بانک ها که شریک دزد هستند و رفیق قافله انتظار دارید درست عمل کنند. در تمام دزدی ها و اختلاس ها و غارت پول ها و سرمایه های مردم بدبخت ایران بانک ها عامل اصلی این دزدی ها هستند خاوری را که یادتون هست با چه ظاهر سازی و ریش و پیشونی داغ گذاشته در ملت مالید و رفت.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
با سلام
از شما گفتن از بانک ها نشنیدن
اصلا بانکها چه چیزی یا بخشنامه ای را درست اجرا میکنند که اینم اجرا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
شاید کسی چک داده ولی اقساط داده و اون طرف فر بزنه خوب باید دادگاه مشخص کنه اون طرف راست میگه و یا دروغ
Germany
ناشناس
۰۳:۳۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
اینکه گفتی یعنی چه
Iran (Islamic Republic of)
hossin.sharifi
۰۰:۳۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
خيلي بدشد
آخرین اخبار