کاشت ۱۹۵۰ اصله درخت در زنجان آغاز شد

همزمان با سراسر کشور، کاشت یک هزار و ۹۵۰ اصله نهال در منطقه گاوازنک زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه این شهر آغاز شد.

پویش سراسری کاشت یک میلیارد درخت همزمان در سراسر کشور اجرا شده است و طبق برنامه طی چهار سال ۱۶ میلیون اصله درخت زراعی، جنگلی و مشترک در نهالستان کوشکن زنجان تولید و کاشته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان امروز در پویش کاشت نهال به یاد دومین دانشمند شهید هسته‌ای مجید شهریاری و آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، افزود: ما یک خاک و یک زمین داریم و باید در حفظ و نگهداری از آنها کوشا باشیم.

حجت الاسلام علی خاتمی با بیان اینکه کمبود بارندگی در دنیا مسئله ای نگران کننده است، گفت: باید به حفظ خاک و استفاده بهینه از آب و کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم چون آب و خاک امانتی است که باید آن را حفظ کنیم.

خاتمی با بیان اینکه کاشت درخت باید با شرایط اقلیمی و آب و هوای استان مطابقت داشته باشد، افزود:کاشت درخت موجب کنترل آب‌های سطحی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی می شود و درختان قهرمان تصفیه هوا هستند.

مدیرکل اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان هم در این مراسم، گفت: امروز در منطقه موسوم به پارک گاوازنگ طی پویشی به یاد شهید مجید شهریاری، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در این استان آغاز شد.

سید حسن حسینی افزود: نهال‌های تولیدی به کم آبی مقاوم هستند که تاکنون بالغ بر ۱۷ گونه نهال برای کاشت در منطقه تولید شده است.

به گفته این مسوول، تولید نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به اتمام رسیده و کاشت آنها از امروز آغاز شد.

حسینی افزود: نگران کننده‌ترین فاز این طرح نگهداری از نهال است که باید مباحث مربوط به نگهداری و صیانت از نهال ها به عموم مردم آموزش داده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: کاشت نهال در این منطقه با مساحت چهار هکتار و گونه قالب سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای انجام شد.

برچسب ها: کاشت درخت ، درختکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.