آغاز کاشت ۱۰ میلیون نهال در چهارمحال و بختیاری + تصاویر

همزمان با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی، پویش کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت یکی ازطرح‌های خوبی است که در این دولت مردمی آغاز شده است، گفت: در این طرح بنا به بُرش استانی، سهم استان ۱۰ میلیون اصله درخت است که در چهار سال کاشته می‌شود.

اصغر احمدی روز شنبه در آیین کاشت درخت با نام "شهدای بام ایران" در شهر فردانبه افزود: در این طرح در چهار سال ۱۰ میلیون درخت کاشته خواهد شد که سهم استان سالانه ۲.۵ میلیون اصله درخت است.

به گفته وی، این استان دارای ۲ نهالستان شهرکرد به مساحت ۴۰ هکتار و لُردگان به مساحت ۱۷ هکتار و یک مرکز تولید بذر با ۱۰۰ هکتار مساحت در شهرکرد است.


بیشتر بخوانید


احمدی افزود: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت نهال تاکنون هشت هزار هکتار عرصه برای کاشت درخت در این استان مکان‌یابی شده است.

وی تاکید کرد: کاشت نهال یک اقدام ملی و بین‌المللی در راستای ایجاد فضای سالم و محیط‌زیست پاک و بدون آلودگی است که در کشور ما مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی رییس‌جمهور است.

احمدی اظهار داشت: اجرای این طرح ملی برپایه چهار محور از جمله زراعت چوب و تامین نیاز چوبی کشور، ایجاد فضای سبز توسط شهرداری‌ها و فضای سبز، اجرای طرح جنگل‌کاری، نهال و بذرکاری و افزایش مسوولیت اجتماعی که بخش خصوصی و شرکت‌های خصوصی در فضا‌های کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی خود، اقدام به کاشت درخت کنند، اجرامی‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح مردمی کاشت درخت در استان و کشور با استفاده از ظرفیت مردمی، جوامع محلی، تشکل‌ها و گروه‌های مختلف آغاز شده تا استانی سرسبز و زیبایی داشته باشیم.

علی زاهدی افزود: این طرح با چهار هدف تامین صنایع چوب کشور، فضای سبز و محیط زیست و کاهش آلایندگی هوا و کمک به معیشت مردم اتفاق در دست اجراست.

عکاس: صادق صادقی چلیچه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۲۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
اولا ده میلیون نهال نه خود نهال است نه کاشته به این تعداد می شود دوما سال دیگه نصف این نهالها تا سال دیگه خشکن سوما برای کاشت نهال مکان یابی و نهال مناسب و کود و...لازمه و این نیست که رفتن سرتپه وکوه گود کردن نهال کاشتن..؟