نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

درختکاری صدقه جاریه است

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی درختکاری را صدقه جاریه دانست و گفت: ترویج این مهم و حفظ محیط زیست در زمره مهمترین معروفات محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور به نام مردم مظلوم فلسطین و شهدای غزه در استان سمنان با پویش کویر سبز  با بیان اینکه در دین اسلام، احادیث، روایات و آیات بر بحث درختکاری و کشاورزی تاکید فراوان شده است، گفت: ترویج درختکاری و حفظ محیط زیست در زمره مهمترین معروفات محسوب می‌شود.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان شهری و به خصوص شهرداری‌های استان سمنان به درختکاری و حفظ فضای سبز شهری شد و گفت: فضا‌های سبز، ریه‌های شهر هستند، تخریب فضای سبز به دلایل مختلف در برخی مناطق شهری کشور و استان سمنان شکل گرفت که مشکلات عدیده‌ای را به همراه داشت.

مطیعی به آلودگی این روز‌ها ابر شهر‌های کشور و همچنین نقش درخت برای تصفیه آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: برای تنفس باطراوت و شاداب در راستای برطرف نمودن این کمبود و نقص، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تأثیر گذار می‌باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه طرح یک میلیارد درخت در زمره طرح‌های ماندگاری دولت سیزدهم است که به تقویت فضای سبز کشورمان منجر می‌شود، ابراز کرد: باید توجه داشته باشیم که نگهداری و حفظ درخت مهم‌تر از اصل کاشت آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.