میزان تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی بیشتر از مصرف است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روزانه ۵۵۰ تن گوشت مرغ در این استان مصرف می‌شود که میزان تولید بیشتر از این میزان است.

مجید جعفری گفت: مشکل قیمت و موجودی مرغ در بازار هیچ ارتباطی با میزان تولید آن ندارد، زیرا تولید در میزان مورد نیاز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: میزان جوجه ریزی جهت تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی با سقف تعهد در حال انجام است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سقف تعهد جوجه ریزی در استان خراسان رضوی برای هزار و ۴۶۴ واحد فعال با ظرفیت ۳۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره و برای هر ماه ۱۰ میلیون قطعه است.

وی اظهار کرد: با توجه به جوجه‌ریزی خوب در ماههای مهر و آبان امسال در استان و نیز روند مطلوب در مدت گذشته از آذرماه جاری، نباید مشکلی در تامین مرغ وجود داشته باشد زیرا تولید در روال عادی خود طی می‌شود.

جعفری گفت: طی مهر ماه امسال ۹ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۶۰۹ قطعه و در آبان‌ماه نیز ۱۰ میلیون و ۵۴ هزارو ۴۴۹ قطعه جوجه ریزی در خراسان رضوی ثبت شده است که حاصل این میزان جوجه ریزیها به ترتیب روزانه ۶۶۵ و ۷۱۹ تن گوشت مرغ است.

وی بیان کرد: تامین مرغ در حال حاضر در مشهد با توزیع روزانه به شبکه اصناف مشهد در حال انجام است و واحدهای نظارتی باید در این زمینه فعال باشند.

طی روزهای اخیر بازار مرغ مشهد با کمبود تامین مرغ و افزایش قیمت مواجه بوده است.

برچسب ها: گوشت مرغ ، مصرف گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار