کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: تلاش‌ها برای برقراری فوری آتش‌بس دو برابر شود

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بعد از پایان وقفه انسانی را «فاجعه بار» دانست.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بعد از پایان وقفه انسانی را «فاجعه بار» دانسته و از همه طرف‌ها خواست برقراری یک آتش‌بس فوری را تضمین کنند.

 «فولکر تورک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که پس از پایان وقفه بشردوستانه بین حماس و رژیم صهیونیستی در صبح روز جمعه منتشر کرد، گفت: «من از همه طرف‌ها و دولت‌های دارای نفوذ بر آن‌ها می‌خواهم با محوریت دلایل بشردوستانه و حقوق بشر تلاش‌هایشان را فورا برای تضمین یک آتش‌بس دو برابر کنند.»

فولکر تورک تاکید کرد: اظهار نظر‌های اخیر رهبران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی درباره قصد آن‌ها برای تشدید و گسترش حمله نظامی «بسیار آزاردهنده» است.

این مقام سازمان ملل هشدار داد: «وضعیت از نقطه بحران نیز فراتر رفته است.»

در حالی که در حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون هزاران فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، فولکر تورک با اشاره به این آمار هشدار داد که تعداد خیلی زیاد دیگری از فلسطینی‌ها نیز در خطر مرگ و آواره شدن اجباری قرار دارند.

او اظهار کرد: «من به همه طرف‌ها وظیفه‌شان را برای آنکه اجازه عبور سریع و بدون اختلال امداد بشردوستانه از سراسر نوار غزه برای غیرنظامیان نیازمند بدهند و این امر را تسهیل کنند، گوشزد می‌کنم.»

این مقام مسئول حقوق بشری سازمان ملل گفت که رژیم صهیونیستی باید دست از بازداشت خودسرانه فلسطینی‌ها برداشته و به وظایفش در نوار غزه عمل کند.

او تاکید کرد: «طبق قوانین بشردوستانه بین‌المللی اسرائیل در مقام اشغالگر ملزم است که نیاز‌های اساسی مردم غزه نظیر تامین آب، غذا و مراقبت‌های پزشکی را تامین کند.»

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
این سازمان ملل هم فقط حرف میرنه
جرات ندارن اسراییل را محکوم کنن، همه را با پول خریدن
مرگ بر سازمان بی ملل
مرگ بر حقوق بی بشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
کدام سازمان ملل مگر دیکتاتوری غرب اجازه انسان بودن را میدهددر هنگامی خونهای کودکان وزنان بی گناه با سلاحهای ممنوعه کشته میشوند وسازمان ملل بادشمن بشریت در امارات عکس یادگاری میگیرند وخوش میگذرانند حالا اگر کشوری غیر از نظام سرمایه داری قوانین سازمان ملل را نقض کند همه برای منافع خود آنرا محکوم میکنند پس سازمان ملل یک پناهگاهی برای شکستهای نظام سرمایه داری چهار کشور خون خوار ونژاد پرست آمریکا وانگلیس وفرانسه وآلمان اگرسازمان ملل منحل میشد آنوقت معلوم میشد که سیاسیون این چهار کشورمیبایست سوراخ موش اجاره میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
دوبرابر یخورده کمه
آخرین اخبار