امام جمعه کوهبنان:

مجلسی ها از مدرس الگو بگیرند

امام جمعه موقت کوهبنان گفت: مدرس شخصیتی شجاع و نترس بود لذا روز شهادت این عالم ربانی به روز مجلس مزین شده است.

حجت الاسلام ابوطالب هنرهوده امام جمعه موقت کوهبنان درخطبه های نمازجمعه امروز کوهبنان با استناد به منویات مقام‌معظم رهبری گفت: بسیجی بودن یک امانت الهی است بسیجی باید در راستای حفظ امانات الهی از جمله اسلام، ایمان، صداقت، صبر، روزه داری، توکل به خدا، حفظ اسرار مردم، محافظت از اعضا و جوارح، اقامه نماز، قران و عترت گام بردارد.

وی تاکید کرد:بسیجی باید بصیرت افزایی، امید دادن به آینده، دوری از غرور، پرهیز از کار‌های نمایشی، پرهیز از دو قطبی بودن، تدبیر، تفکر و طراحی به همراه شجاعت را در دستور کار قرار دهد.

امام جمعه موقت کوهبنان افزود: در سال ۱۳۱۶ آیت الله مدرس توسط عمال رژیم پهلوی به شهادت رسید شخصیتی که شجاع و نترس بود لذا روز شهادت این عالم ربانی به روز مجلس مزین شده است و باید مجلسی ها از این شخصیت بزرگ الگو بگیرند.

وی با استناد به منویات مقام‌معظم رهبری در وصف شهید مدرس بیان داشت: سید حسن مدرس کسی بود که در مقابل زورگویی قدرتمندان جهانی ایستاد ما در مجلس چنین افرادی را می‌خواهیم که از هیاهوی دشمن نترسند و شجاعانه ایستادگی کنند. 

حجت الاسلام هنرهوده ابراز داشت: شهید فخری زاده شهیدی است که در زمان تبعید حضرت امام (ره) در گهواره بود، اما بعد از انقلاب کار‌های بزرگی انجام داد. 

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: ۱۱ آذرماه سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است فردی که به فرموده مقام معظم رهبری تنها کسی که نهضت اسلامی را با وجود عشایر به راه انداخت و در برابر دشمنان ایستاد و باعث بیداری مردم شد، اما در نهایت در دل جنگل و غریبانه به شهادت رسید.

وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی در برابر دشمنان و استکبار جهانی با تمام وجود ایستاده و خم به ابرو نخواهد آورد.

حجت الاسلام هنرهوده ادامه داد:۱۲ آذرماه مصادف با روز قانون اساسی است در سال ۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم به این مهم رای دادند و مصوب شد باید قانون اساسی را مطالعه کنیم تا وظیفه هر کدام از قوا را به خوبی بدانیم.

وی ابراز داشت:۱۶ آذرماه سال ۱۳۲۲ از معاون رئیس جمهور وقت آمریکابرای عادی سازی روابط توسط رژیم پهلوی با بریتانیا دعوت شد که با اعتراض دانشجویان همراه بود.

امام جمعه موقت کوهبنان بیان داشت: در چنین شرایطی بود که سه نفر از دانشجویان در این روز به شهادت رسیدند دانشجویان باید تشکل‌های ضد استکباری شکل بدهند و در برابر قلدر‌های جهان بایستند که پیروزی از آن آنان است.

وی با استناد به منویات مقام معظم رهبری ادامه داد: مردمی بودن، متعهد بودن، احساس مسئولیت کردن، انقلابی بودن و انقلابی ماندن، هنجنار شکنی نکردن، استفاده نکردن از توانایی بسیج به نفع خود، ترحم به ضعیف، خدمت به همه مردم، دوری از تکبر و غرور، دوری از طلبکاری از نظام از ویژگی‌های بسیجیان است.

برچسب ها: نماز جمعه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.