سکونت بیش از ۵۰ درصد جمعیت سنندج در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت سنندج ساکن بافت‌های فرسوده و ناکارآمد هستند و اگر اتفاقی همانند زلزله در استان رخ دهد با بحرانی جدی در این شهرستان و روستا‌های اطراف آن روبرو خواهیم شد.

 جهانگیر الیاسی  مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: احداث و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از برنامه‌های دارای اولویت در قالب طرح نهضت ملی مسکن است و در این زمینه در استان بسته تشویقی برای ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد تهیه شده است.

وی اظهار کرد: در سطح کشور در ۵۷ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، طرح بافت فرسوده بومی سازی شده است، بر این اساس از شهرداران استان انتظار داریم در این زمینه با جدیت ورود کنند.

الیاسی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت سنندج ساکن بافت‌های فرسوده و ناکارآمد هستند و اگر اتفاقی همانند زلزله در استان رخ دهد با بحرانی جدی در این شهرستان و روستا‌های اطراف آن روبرو خواهیم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود در زمینه بافت‌های فرسوده، همانند مسکن روستایی، تسیهلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای بافت فرسوده شهری در نظر گرفته شود، ضمن اینکه انتظار می‌رود سیاست‌ها در استان بیشتر به سمت بافت فرسوده و خودمالکی پیش برود.

برچسب ها: بافت فرسوده ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.