معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع اعلام کرد؛

شناسایی افراد برتر در مسابقات شش هزار نفری قرآن کریم در وزارت دفاع

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: نفرات برتر در مسابقات شش هزار نفری قرآن کریم در وزارت دفاع در حال شناسایی هستند.

حجت‌الاسلام محمدباقر ابراهیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری مسابقات قرآن در این وزارتخانه گفت: در مسابقات قرآن که در وزارت دفاع برگزار شد حدود شش هزار نفر شرکت کردند و این مسابقات به صورت برخط در فضای مجازی برگزار شد که هزار نفر از آن‌ها در سطح وزارت دفاع در رشته‌های مختلف قرآن اعم از تجوید، حفظ، تفسیر و مسابقات عترت شناسی به‌عنوان برتر شناخته شدند. 

وی ادامه داد: از این هزار نفر، سیصد نفر به مرحله بعد راه پیدا کردند و ما همه این افراد را برای مسابقات به مشهد مقدس اعزام کردیم.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بیان کرد: در سطح وزارت دفاع حدود ۳۰۰ نفر در مسابقات قرآن رتبه‌های برتر را آوردند که ۱۴۰ نفر از آقایان اعم از کارکنان، سرباز‌ها و فرزندان در دو بخش پسر و دختر هستند که هفته گذشته به مشهد مقدس اعزام شدند و الان ما در خدمت خواهران اعم از شاغلین، همسران و فرزندان دختر آن‌ها که در مسابقات، رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند با هزینه سازمان به مشهد مقدس اعزام کردیم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: مسابقات بخش خواهران به میزبانی فراجا برگزار شد و آن‌هایی که در مسابقات نیرو‌های مسلح رتبه اول را کسب کردند با خانواده‌شان به کربلای معلی اعزام می‌شوند و در اسفند هم مسابقات آقایان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که در نیرو‌های مسلح رتبه برتر می‌آورند به مسابقات کشوری و بین‌المللی معرفی می‌شوند که سازمان اوقاف آن را برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: در سطح وزارت دفاع ۱۸ مدرسه تخصصی قرآن، ۱۵ مهد قرآن و ۱۴ مرکز غیرحضوری قرآنی داریم که اساتید با خانواده‌ها تماس می‌گیرند و با آن‌ها کار می‌کنند سپس به صورت حضوری در مسابقات شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: در طرح مبشران نور از استادان و مربیانی که در مدارس تخصصی ما تدریس می‌کنند در مدارسی که تحت پوشش مخصوصا آموزش و پرورش هستند، استفاده می‌شود و استادان ما به تدریس برنامه‌های قرآنی می‌پردازند و در طرح صراط که برای سربازان است جز سی‌ام قرآن را حفظ می‌کنند و امسال بیش از هزار نفر از سربازان به حفظ جز سی پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
فکر می‌کردم ریاضی‌دان‌ها هم در میان آنها هستند
آخرین اخبار