واکنش تروئیکای اروپا به رونمایی ایران از موشک هایپرسونیک فتاح ۲

سه کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای به اقدام ایران در رونمایی از «موشک هایپرسونیک فتاح ۲» واکنش نشان دادند.

سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک ضمن تکرار ادعا‌ها اقدام ایران در رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح ۲» را محکوم کرده‌اند.

در جریان بازدید فرمانده کل قوا از آخرین دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از «موشک هایپرسونیک فتاح ۲»، سامانه پدافندی متحرک «مهران» و سامانه ارتقایافته «۹ دی» و هم‌چنین پهپاد «شاهد ۱۴۷» رونمایی شد. 

سه کشور اروپایی در بیانیه مشترک خود مدعی شده‌اند: «تروئیکای اروپا- فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده- رونمایی نسخه جدیدی از موشک‌های بالیستیک جدید توسط ایران در روز ۱۹ نوامبر را محکوم می‌کنند.»

انگلیس، فرانسه و آلمان همچنین در بخشی از این بیانیه به تلویح به پایان محدودیت‌های بین‌المللی علیه برنامه موشکی ایران اذعان کرده‌اند. 

تروئیکای اروپایی در بیانیه‌های قبلی خود که قبل از ۲۶ مهرماه (۱۸ اکتبر) علیه برنامه موشکی ایران صادر شده معمولاً ادعا می‌کردند فعالیت‌های موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مغایر یا ناهمخوان است. 

سه کشور اروپایی در بخشی از بیانیه امروز که توسعه برنامه موشکی ایران را محکوم می‌کنند آنچه «بی‌اعتنایی ایران به محدودیت‌های بین‌المللی» خوانده شده را مربوط به «چندین سال گذشته» خوانده‌اند و اشاره‌ای به اینکه توسعه این برنامه در حال حاضر مغایرتی با قطعنامه سازمان ملل دارد نکرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب ها: آلمان ، انگلیس ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
ایران حق دارد از خودش دفاع کند و به هیچ کس هم ربطی ندارد
اگر راست می گویید جلوی اسرائیل را بگیرید نه اینکه ازش حمایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
هیچ اهمیتی نداره این بیانیه وما به پیشرفت ادامه خواهیم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
با هر رونمایی دشمنان واقعی خودشون را آفتابی کرده و غیرا از اینکه ما دشمن خود را اینگونه میشناسیم هم گرای موشکها دقیق تر تنظیم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
عجبی
آخرین اخبار