۱۰ آذرماه روز مجلس شورای اسلامی

 بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۲، دهم آذرماه، سالروز شهادت مجاهد نستوه، آیت اللَّه سیدحسن مدرس، به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است. 

انگیزه ‏های اصلی این نامگذاری، حضور و مبارزات خستگی ‏ناپذیر شهید مدرس در سنگر مجلس شورای ملی، علیه استبداد و استعمار و نقش خاص و ویژه مجلس شورای اسلامی در پاسداری و صیانت از راه پاک آن شهید والامقام و همه شهدای راه خدا است.

اگر اندیشه‏‌ها و شیوه انقلابی مدرس از شرایط و مقتضیات زمانش جدا شود، می ‏تواند برای انقلاب اسلامی در هر زمان و شرایطی، دست مایه‏‌ای غنی و رهنمودی راهگشا باشد.

به همین دلیل است که با وجود طرح افکار سیاسی نو در نهضت و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و عمق مبانی اسلامی اهداف و اصولِ این انقلاب، هنوز تازگی، اصالت و صلابت اندیشه‏‌های مدرس به چشم می‏ خورد و با نمود چشمگیر شخصیت رهبری انقلاب اسلامی، همچنان شخصیت مدرس، چشم ‏ها و دل‏‌های شیفتگانِ اندیشه‏‌های انقلابی اسلام را پر کرده است.

استان همدان از همان آغاز و نخستین دوره مجلس شورای اسلامی نمایندگان مبارزی را وارد مجلس شورای اسلامی کرد و نمونه آن شهید علی محمد حیدری نماینده مردم شهرستان نهاوند بود که نطق‌های او در مجلس برای آشکارسازی ماهیت بنی صدر و گروهک منافقین به یادگار مانده است.

شهید آیت الله علی محمد حیدری به همراه شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش در انفجار تروریستی ساختمان مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.