آسفالت ۹۶۵ هزار مترمربع از معابر روستایی خراسان جنوبی با قیر رایگان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: ۹۶۵ هزار مترمربع از معابر روستایی استان با استفاده از ظرفیت قیر رایگان در استان آسفالت شده است.

حاجی زاده معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اعتبار ۱۱۶ میلیارد تومانی قیر رایگان استان در امسال، گفت: از این محل در ۲۶۵ روستای استان، ۹۶۵ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده است.

او افزود: از محل بند ز تبصره یک بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و برای بهسازی معابر روستایی، قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت که با مشارکت دهیاری‌ها و سایر نهاد‌های حمایتی یک میلیون و ۷۳۰ هزار مترمربع آسفالت در استان انجام شده است.

حاجی زاده اظهار کرد: از محل قیر رایگان اختصاص یافته ۵۶ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که با هماهنگی فرمانداران و بخشداران، روستا‌های دارای اولویت استفاده از این محل شناسایی و پیمانکاران نیز از طریق سامانه ستاد انتخاب شدند.

به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در این رابطه و با توجه به تقاضای تعداد روستا‌های بیشتر در استان با پیگیری‌های انجام شده از سوی بنیاد مسکن، استاندار، اعضای شورای نظارتی دستگاه‌های اجرایی، دادستان و مدیرکل بازرسی استان و فراهم شدن امکان جذب قیر رایگان بیشتر به صورت تهاتری در استان درخواست سهمیه مازاد بر سهمیه اولیه استان به دفتر مرکزی بنیاد مسکن ارسال و با پیگیری‌های انجام شده ۶۰ میلیارد تومان سهمیه مازاد به استان تخصیص یافت.

در سال مالی ۱۴۰۰ نیز اعتبار اولیه قیر رایگان استان ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که ۴۵ میلیارد تومان دیگر نیز به سهمیه استان افزوده شده و در نهایت ۲۲۸ روستا به متراژ ۸۶۰ هزار مترمربع از این نعمت بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.