تمدید ۲۴ ساعته آتش بس در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از تمدید یک روزه آتش بس خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی (IDF) و جنبش حماس امروز پنجشنبه اعلام کردند که آتش بس بین دو طرف حداقل برای ۲۴ ساعت ادامه خواهد داشت، زیرا مذاکرات میانجی‌ها برای ادامه آزادی اسرا در چارچوب ویژه ادامه دارد.

آتش بس در ابتدا قرار بود در ساعت ۶ صبح امروز به پایان برسد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «مکث عملیاتی با توجه به تلاش‌های میانجی‌ها برای ادامه روند آزادی اسرا و با رعایت چارچوب شرایط ادامه خواهد یافت». 

جزئیات تمدید در حال حاضر مشخص نیست.

امروز پنجشنبه، اندکی پیش از پایان آتش بس در غزه، حماس و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این آتش بس برای هفتمین روز تمدید شده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به تلاش‌های میانجی‌گران برای ادامه روند آزادی اسرا و بر اساس مفاد توافق، آتش‌بس ادامه خواهد یافت.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی تایید کرد که فهرست جدید زندانیانی که حماس آزاد می‌کند، طبق توافق شامل زنان و کودکان می‌شود و بنابراین آتش بس ادامه خواهد داشت.

حماس نیز به نوبه خود اعلام کرد که با تمدید آتش بس برای هفتمین روز یعنی پنجشنبه موافقت شده است.

وزارت خارجه قطر هم از تمدید آتش بس بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برای یک روز دیگر خبر داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌ها با هدف دستیابی به آتش بس دائمی در نوار غزه ادامه دارد. 

گردان‌های القسام قبل از توافق برای تمدید آتش‌بس امروز، از نیرو‌های عملیاتی خود خواسته بود تا در ساعات پایانی آتش‌بس و احتمال ازسرگیری، در آمادگی رزمی بالا باقی بمانند. تا زمانی که بیانیه‌ای رسمی صادر شود.

یک منبع اسرائیلی تهدید کرد که اگر لیست اسیران تا ساعت ۷ صبح تغییر نکند، اسرائیل حمله به نوار غزه را از سر خواهد گرفت.

پیش‌تر جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، رژیم صهیونیستی در راستای ادامه تبادل اسرا آزادی ۱۰ اسیر و کشته خود را نپذیرفته و با آن مخالفت کرده است. در بیانیه حماس آمده است: رژیم اشغالگر صهیونیستی با آزادی ۷ اسیر زن و کودک و دریافت اجساد ۳ اسیر خود در ازای تمدید آتش بس امروز پنجشنبه مخالفت کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار