درخواست‌های بین‌المللی برای استقرار آتش‌بس دائمی در غزه

رئیس‌جمهور ترکیه، رئیس سازمان یونیسف و سایر مقامات بین‌المللی خواهان استقرار آتش بس دائمی در غزه شدند.

با پایان یافتن آتش بس موقت میان جنبش مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی، بیم آن می‌رود که بار دیگر توحش تل آویو علیه مردم غزه بار دیگر خسارات و تلفات سنگینی برجای گذارد. از این رو، مقامات بین المللی به دنبال استمرار آتش بس فعلی هستند. 

به گزارش الجزیره، همزمان با گفتگو‌ها با میانجیگری قطر و مصر برای تمدید آتش بس موقت میان حماس و تل آویو، مقامات بین المللی نیز در این زمینه وارد میدان شده و خواستار آتش بس دائمی شده اند. 

رجیب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با اعلام ارسال دومین کشتی کمک‌های آنکارا به غزه حامل یک هزار و ۵۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه، اعلام کرد برنامه ما این است که ارتباطات خود با طرف‌های منازعه و میانجیگران را با هدف آزادی اسرا و استقرار آتش بس دائمی، تسریع بخشیم. 

جیمز الدر، رئیس سازمان یونیسف نیز با انتقاد از ویرانی‌ها و تلفات بالای جنگ غزه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: تا زمانی که آتش بس موقت فعلی به یک آتش بس دائمی تبدیل نشده است، هیچ مکانی در غزه امن نیست. 

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز اعلام کرد آتش بس موقت برای جنگ غزه کافی نیست و ما خواهان آتش بس دائمی در این منطقه برای پایان منازعه میان طرف‌های درگیر هستیم. 

وزیر خارجه فلسطین نیز در سخنانی تاکید کرد نباید اجازه داد که کشتار و قتل عام فلسطینیان در غزه از سر گرفته شود و در این زمینه آتش بس دائمی ضروری است. 

علی رغم درخواست‌های بین المللی برای استقرار آتش بس دائمی در غزه، مقامات آمریکایی تاکنون با این مسئله مخالفت کرده و چنین اقدامی را به منزله پیروزی حماس تفسیر کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار