اختصاص ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مهار آب‌های مرزی در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مرتبط با مهار آب‌های مرزی در استان اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به خبرنگاران گفت: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و عنایات ویژه دولت سیزدهم و مقام عالی استان، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های مرتبط با مهار آب‌های مرزی در استان  تصویب شد که از این مبلغ بیش از ۵۷۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مجید رستگاری ادامه داد: با تخصیص این اعتبار بیش از ۳۸ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی به مجموع شبکه‌های آبیاری و زهکشی در دست بهره برداری در سطح استان افزوده خواهد شد.

وی گفت: با این میزان اعتبار؛ ۱۹ هزار و ۲۵۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم آباد پلدشت،۱۳ هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سیلوه پیرانشهر، دوهزار و ۳۵۰ هکتار از شبکه غازان، دو هزار هکتار از شبکه شهید قنبری و یک هزار و پانصد هکتار از شبکه دشت نازک آماده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: با توجه به تخصیص بودجه لازم در ۹ ماه آینده عملیات اجرایی شبکه‌های آبیاری و زهکشی تکمیل شده و تا شهریور ماه سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رستگاری خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی، موجبات جلب رضایتمندی مردم منطقه را فراهم کرده و ضمن رونق کشاورزی باعث تثبیت جمعیت روستایی و حتی مهاجرت معکوس از شهر به روستا در مناطق مرزی استان می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.