برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس فارس

مانور سراسری زلزله و ایمنی در ۸ هزار مدرسه فارس برگزار شد.

کرم زاده معاون سازمان دانش آموزی فارس با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در ۸ هزار مدرسه فارس با شعار مدرسه‌ای ایمن و جامعه‌ای تاب آور برگزار شد، اظهار کرد: ۸ هزار مربی با همکاری جمعیت هلال احمر و آتش نشانی نکات آموزشی هنگام وقوع زلزله در مدارس را به دانش آموزان آموزش دادند.

زارع معاون آتش نشانی شیراز هم بیان کرد: با توجه به اینکه پس از زلزله، احتمال آتش سوزی زیاد است به همین جهت هر دانش آموز باید نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی را فراگیرد تا در مواقع ضروری بتواند از آن استفاده کند.

او، وجود جعبه کمک‌های اولیه و ذخیره مواد غذایی فاسدنشدنی در مدارس را ضروری دانست.

مانور سراسری زلزله و ایمنی در شیراز برگزار شد 

بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی، همزمان با سراسر کشو، در شیراز برگزار شد.

در هشتمین روز از آذرماه ۱۴۰۲ که روز برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس کشور است، این مانور با حضور سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز و همکاری مشترک مدیریت بحران استانداری، فرمانداری شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز، مدیریت بحران شهرداری شیراز، اورژانس، جمعیت هلال احمر، اداره برق، اداره گاز، اداره آب، سازمان دانش آموزی و نیروی انتظامی برای آمادگی در برابر زلزله احتمالی در دبیرستان دخترانه الزهرا (س) ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز برگزار شد.

این مانور امروز چهارشنبه با نواختن آژیر خطر و زنگ مدرسه دخترانه الزهرا (س) آغاز شد و دانش آموزان در مناطق ایمن مدرسه پناه گرفتند و عملیات تخلیه از کلاس‌های درس و خروج به محیط آزاد و حیات مدرسه صورت گرفت.

 امداد رسانی به مصدومان فرضی جا مانده زیر آوار و آموزش اطفای حریق از بخش‌های دیگر این مانور بود که آموزش‌های لازم توسط عوامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با همکاری سایر مجموعه‌ها ارائه شد. 

هادی عیدی پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: در این مانور، نیرو‌های عملیاتی و تیم تجسس سازمان آتش نشانی همراه با ۴ دستگاه خودرو اطفایی و امدادی حضور داشتند.

او ادامه داد: این نیروها، مانور آتش سوزی و اطفا در ساختمان مدرسه و نحوه جستجوی خارج کردن افراد و سایر موضوعات مهم را به دانش آموزان آموزش دادند.

برچسب ها: مانور زلزله ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
کدوم مدرسه بوده؟؟اینجاکه خبری نبود...بیاین اینجا اینارو یادبدین که اگه زلزله بیاد زبونم لال خراب میشه اونجا که نوسازه براچی برگزارکردین
آخرین اخبار