هشدار جهاد کشاورزی اردبیل به شیوع زنگ قهوه‌ای گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاوزران مناطق شمالی استان مراقب بیماری زنگ قهوه‌ای گندم باشند.

احمد شهریار ضمن اشاره به اینکه کشاوزران مناطق شمالی استان مراقب زنگ قهوه‌ای گندم باشند، گفت: توصیه می‌شود کشاورزان در استان برای استفاده از طعمه مسموم فسفردوزنگ برای مبارزه با جوندگان اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بر اساس گزارشات واصله از شهرستان‌ها و بازدیدها و بررسی‌های به‌عمل آمده توسط کارشناسان مدیریت حفظ نباتات، علائم بیماری زنگ قهوه‌ای در بعضی از مزارع زود کاشت ارقام فرانسوی شهرستان پارس‌آباد مشاهده شده است.

به گفته او، با توجه به حساس بودن این ارقام و شرایط آب و هوایی مساعد برای توسعه و شیوع عامل بیماری، از کشاورزان انتظار می‌رود مزارع گندم خود بخصوص ارقام فرانسوی را با نهایت دقت مورد بازدید و بررسی قرار دهند.

شهریار افزود: کشاورزان استان در صورت مشاهده علائم آلودگی، ضمن گزارش فوری به نزدیک‌ترین مراکز جهاد کشاورزی، اقدامات مدیریتی لازم جهت کانون کوبی به موقع و جلوگیری از توسعه بیماری را به‌عمل آورند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین گفت: به‌دنبال کاهش بارندگی و متعاقب آن پائین آمدن رطوبت خاک و از سوی دیگر بالا بودن دمای هوا، شرایط برای تولید مثل و افزایش جمعیت جوندگان مضر بخصوص موش‌ها و فعالیت تغذیه ای این آفت در سطح مزارع و باغات استان کاملا مساعد بوده و لازم است کشاورزان با مراجعه به مراکز خدمات جهادکشاورزی تابعه، نسبت به تهیه طعمه مسموم فسفردوزنگ و مبارزه با آفت مطابق توصیه کارشناسان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.