استاندار سمنان:

بحران جمعیت جدی‌تر از کمبود آب در استان سمنان است

هاشمی گفت: همیشه اولین بحران در این استان آب مطرح بوده است، ولی باید بحران اصلی را مساله جمعیت دانست.

سیدمحمدرضا هاشمی  استاندار سمنان در نشست ستاد حمیات از خانواده وجوانی جمعیت استان سمنان گفت: بحرانی مساله‌ساز برای آینده استان سمنان مساله جمعیت است.

وی با اشاره به رتبه دوم سمنان پس از گیلان در شاخص پیری جمعیت در کشور، بیان کرد: امروز استان مساله کمبود کارگر ساده در واحد‌های تولیدی دارد و مشخص نیست با وضعیت کنونی کمبود رشد جمعیت، در آینده چه مسایلی گریبان‌گیر استان سمنان شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه همه مسایل قابل حل شدن است، طرح‌های عمرانی پیش می‌رود و هدفگذاری‌ها در خیلی از بخش‌ها اجرایی می‌شود، گفت که کمبود جمعیت مساله‌ای خاموش و پنهان است که نباید از آن غافل بود.

استاندار سمنان با تاکید بر رفع خلاء‌های قانونی برای جوانی جمعیت، ابراز کرد: هر گونه مشوق و امکان قانونی باید برای ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری مهیا شود.

به گفته وی، بسیاری از امکان‌ها برای کمک به ازدواج جوانان و جوانی جمعیت وجود دارد، به عنوان نمونه بانک‌های عامل باید تمهیدی داشته باشند که متقاضیان وام ازدواج ۶ ماه در نوبت نمانند و بدون نوبت این مساله انجام شود.

وی درنظرگرفتن مشوق‌هایی مانند ایجاد اتاق کودک در محیط‌های اداری را از سوی مدیران امری پسندیده برای جوانی جمعیت برشمرد و اضافه کرد: مشوق‌ها باید به گونه‌ای باشد که برای فرزندآوری در جامعه رقابت ایجاد شود.

هاشمی تک‌فرزندی را پدیده‌ای دانست که آثار منفی آن در آینده پدیدار می‌شود و خاطرنشان کرد: در این مباحث از سوی برنامه‌ریزان و دستگاه‌های متولی حوزه‌های بهداشت، جوانان، رسانه‌ها و همچنین از سوی خانواده‌ها آینده‌نگری شود.

وی بحث جوانی جمعیت را مساله‌ای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و قانون دانست و افزود: رسانه‌ها و امامان جمعه به صورت سلسله‌وار این مساله را برای جامعه بازگو کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار