رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

۱۲۰ هزار نیکوکار در مجمع خیران سلامت عضویت دارند

دبیرکل مجمع خیران سلامت گفت: خیران کشور با ۱۲۰ هزار عضو از ابتدای تأسیس تاکنون ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به حوزه بهداشت و سلامت کمک کرده‌اند.

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیران سلامت در حاشیه افتتاح ۲ دستگاه سی تی اسکن تخصصی در بیمارستان ولایت قزوین گفت: اکنون ۵۶ مجمع خیران سلامت در کشور فعال هستند که در ۸۵ درصد آن‌ها شورای زنان بوده و فعالیت چشمگیری داشته اند.

وی با بیان اینکه مشارکت‌های زنان و جوانان در مجمع خیران سلامت پررنگ بوده است، افزود: خیران سلامت کشور در تلاش هستند تا مشکلات درمانی و سلامت را کاهش دهند.

شهریاری با بیان اینکه سالانه ۳.۵ میلیون دلار در بخش دارو سرمایه گذاری می‌شود،گفت: ۶۰ هزار میلیارد ریال در مجلس برای اتمام طرح‌های نیمه تمام پزشکی و درمان اختصاص یافته که مجمع خیران نیز در کنار این اعتبارات کمک‌های فراوانی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: بیشتر کمک‌های مجمع خیران صرف خرید تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی می‌شود و تلاش شده تا مواردی را تامین کنیم که اولا تقاضا برای آن‌ها زیاد باشد و سپس هزینه درمان آن نیز بالا باشد.

شهریاری خاطرنشان کرد: یکی از بهترین مواردی که باید در دستور کار حوزه بهداشت و سلامت قرار بگیرد موارد پیشگیری است تا کار مردم به حوزه درمان و سلامت کشیده نشود.

دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور یادآور شد: کم توجهی به مسایل پیشگیری در حوزه سلامت سبب شده که بیشتر افراد پا به سن گذاشته و در میانسالی با انواع مشکلات قلبی و عروقی روبرو شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار