وزیر امور خارجه:

سفر رئیس‌جمهور به ترکیه به‌دلیل جلسه شورای امنیت به تعویق افتاد

امیرعبداللهیان گفت: سفر این هفته رئیس جمهور به آنکارا به‌دلیل نشست شورای امنیت درباره اوضاع غزه و روند آتش‌بس به تعویق افتاد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: قرار بود سفر رسمی رئیس‌جمهوری به آنکارا انجام شود و همه‌چیز هماهنگ بود، اما به دلیل اینکه امروز نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت غزه و ادامه آتش‌بس را داشتیم و قرار بود وزرای خارجه عضو و برخی کشور‌ها که به‌طور خاص از جمله ایران دعوت شده بودند در آن حضور داشته باشند، در تماس تلفنی روسای جمهوری ایران و ترکیه توافق شد که این سفر چند روز دیگر برگزار شود تا وزرای خارجه ایران و ترکیه امروز در نیویورک باشند و اولویت را به نشست شورای امنیت دهیم.

وی افزود: آمریکا هم به من ساعت یک بامداد امروز ویزا داد و عملاً امکان حضورم در نشست ساعت ۰۹:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۲ در نیویورک برقرار است، فراهم نشد.

وزیر خارجه بیان کرد: همه تلاش‌ها برای استمرار آتش‌بس ادامه دارد. حماس باید تصمیم بگیرد که در این زمینه چه کند. الان ابتکاری روی میز است که چگونه می‌توانند در ازای آزادی و تبادل همه اسرای فلسطینی دربرابر اسرای رژیم اسرائیل به یک آتش‌بس پایدار برسند. با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر هم که واسطه است در این زمینه به شکل مستمر در ارتباط هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
در خدمت بودنش به تعویق افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
قشنگ معلومه از هواپیما سواری خیلی خوشش امده هی مدام میره سفر! هزینه سفرهای بیخود الکیش ملتو بیچاره کرد بره ترکیه که چی مثلا ؟! ایاصوفیا نمازبخونه برگرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار جنگی ست و باید محاکمه شود به همراه نوچه دست نشانه اش اسرائیل کودک کش
آخرین اخبار