کاخ سفید: حماس از اسرای آمریکایی به عنوان ابزار فشار استفاده نکرده است

به گفته کاخ سفید هیچ مدرکی مبنی بر استفاده حماس از اسرای آمریکایی به عنوان ابزار فشار وجود ندارد.

کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که مقامات آمریکایی هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه جنبش حماس از اسرای آمریکایی در غزه به عنوان ابزار فشار استفاده کند، مشاهده نکرده است.

به گزارش رویترز، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت که ایالات متحده معتقد است که پس از آزادی یک دختر چهار ساله، بین هشت تا نه آمریکایی در اسارت حماس هستند.

با اینکه کربی پیشتر اعلام کرده بود که ایالات متحده از تمدید آتش بس بشردوستانه در نوار غزه برای دو روز دیگر حمایت می‌کند، اکنون افزود: «البته، ما امیدواریم که آتش بس را دوباره تمدید کنیم، اما این بستگی به این دارد که حماس اسرا را آزاد کند یا نه».

به گفته سخنگوی کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تیمش «شب و روز» برای دستیابی به توافقاتی در مورد تمدید آتش بس بشردوستانه کار کردند. وی همچنین اعلام کرد که رویکرد فعلی آمریکا در قبال اسرائیل شامل محدودیت در کمک‌های نظامی نمی‌شود.

آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی پس از دو روز تمدید با همان شرایط و با آزادی گروه جدیدی از اسرا برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد.

پیشتر وزارت امور خارجه قطر اعلام کرده بود که جنبش حماس ۶۹ اسیر اسرائیلی و اسرائیل ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی را در چهار روز اول توافق آتش بس که از صبح جمعه با میانجیگری قطری-مصری-آمریکایی لازم الاجرا شد، آزاد کرده اند.

جدیدترین درگیری حماس و رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر آغاز شد تا ۴۹ روز ادامه یافت. این حمله به هلاکت حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی منجر شد و نزدیک به ۲۵۰ اسرائیلی از جمله نظامیان صهیونیست اسیر شدند. حمله خونین رژیم صهیونیستی به غزه حدود ۱۵۰۰۰ شهید (بیشتر کودکان و زنان) و حدود ۳۶۰۰۰ زخمی برجای گذاشت. این در حالی است که درگیری‌ها در کرانه باختری منجر به شهید شدن بیش از ۲۲۵ فلسطینی و مجروح شدن حدود ۳۰۰۰ نفر دیگر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار