در مجمع نمایندگان استان هم از آب گفتند هم از آلودگی + فیلم

با ورود شرکت‌های دانش بنیان، بیش از ۷۰ درصد آلایندگی بخش‌های کک سازی ذوب آهن و فولادسازی این کارخانه کنترل خواهد شد.

رییس مجمع نمایندگان استان در پنجاهمین نشست مجمع نمایندگان استان در لنجان با اشاره به سفر وزرای نیرو و کشور به استان گفت: مشکلات فرونشست زمین، تخریب چندین هزار اثر تاریخی و نابودی کشاورزی و تولیدات باغی از مهمترین معضلات خشکی زاینده رود و کمبود آب در استان است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به ناپاکی هوای استان و مشکلات آلودگی هوا برای سلامتی مردم افزود: مقرر شد سازمان محیط زیست گزارشی جامع از نظارت، رصد، پایش و سنجش کنترل آلایندگی هوا به ویژه نظارت بر صنایع آلاینده و مازوت سوزی به مجمع نمایندگان ارائه دهد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ورود شرکت‌های دانش بنیان برای رفع آلایندگی بخش کک سازی ذوب آهن و بخش فولادسازی گفت: با ورود این شرکت‌های دانش بنیان و اجرای طرح‌های زیست محیطی، بیش از ۷۰ درصد آلایندگی این شرکت کنترل خواهد شد.

رجایی با انتقاد از مصوبه شورای عالی مسکن استان برای احداث ۱۸ هزار واحد مسکونی در شهر جدید فولادشهر گفت: نبودِ زیرساخت‌های رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در این شهر جدید، در آینده، ممکن است چالش‌های فراوانی را برای شهرستان و استان به وجود آورد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۰۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
شهرهای جدید استان در سمت چرمهین و بهادران ساخته شوند که خنکتر و خوش آب و هواترند و یا در شهر زاینده رود
آخرین اخبار